wovebo Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 Hallo allemaal, Wij zijn de moestuin (Huerto) in Zuid-Spanje gestart. Ik hoop dat er hier mensen zijn die ons kunnen helpen met dingen die wij hier tegenkomen. Op dit moment hebben we courgette, aubergine, komkommer, groene peper, wortels, rode bietjes, tomaten (vlees/peer en cherry), gele en rode ui en sla. Inmiddels hebben wij de eerste courgettes geoogst. Wouter 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 19 mei 2024 Geplaatst: 19 mei 2024 Welkom, Ik zie dat ik met mijn camper zo tot in de moestuin kan rijden als jullie hulp nodig hebben. 😜 Mooi dat j kan bevloeien, dat zal een hoop schelen. Maar wat gaan jullie met al die courgettes doen die ik aan zie komen. 👍 Quote De moestuin van Patrijs
wovebo Geplaatst: 19 mei 2024 Auteur Geplaatst: 19 mei 2024 Inderdaad kun je met de camper naast de moestuin staan dus als je in de buurt bent altijd welkom. Er komen inderdaad heel veel courgettes aan 🫣 dus iedere dag eten we nu courgettes en geven ook weg aan familie en vrienden. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 21 mei 2024 Geplaatst: 21 mei 2024 Welkom! Wat lekker zo in Spanje tuinieren. Alhoewel het er wel heel heet wordt zie ik op het nieuws. Courgette kun je heel goed drogen. In 3, 4 stukken snijden. Met een theelepel een beetje uithollen, pulp kan in de soep of composthoop, en de rest rijg je aan een katoenen draadje en laat je lekker in de zon drogen. Als je het wilt gebruiken, giet je er kokend water overheen en kun je het vullen met een rijst mengsel. Heel lekker. Kun je ook met komkommer, pepers en en aubergines doen overigens. Zelfde concept, zelfde vulling, andere smaak. Tuinier ze en geniet er van!Groene groetjes 1 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 mei 2024 Geplaatst: 22 mei 2024 Welkom! Je zult andere zaken/ problemen tegen komen dan wij vanwege het klimaat verschil. Maar misschien kan jij ons straks helpen als de klimaatveranderingen doorzetten. Wat voor soort grond heb je? Het ziet er als strand zand uit maar dat zal het niet zijn. Courgettes kan je ook leuk op zoetzuur inmaken en chocoladetaart met courgette is ook niet te versmaden. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
wovebo Geplaatst: 23 mei 2024 Auteur Geplaatst: 23 mei 2024 Heb hier redelijk goede grond. Als het goed nat is bijna kleiachtig. Inmiddels courgettes ingemaakt met zoet-zuur en moet nu paar weken staan. We gaan het meemaken of het lekker is. 1 Quote
wovebo Geplaatst: 26 mei 2024 Auteur Geplaatst: 26 mei 2024 Momenteel gemiddeld 3 courgettes én 3 komkommers per dag. Er zat nu ook een kromkommer bij 🤣 6 Quote
wovebo Geplaatst: 29 mei 2024 Auteur Geplaatst: 29 mei 2024 En daar komen de aubergines. Nog een weekje wachten denk ik alvorens we wat kunnen gaan plukken. 1 Quote
wovebo Geplaatst: 31 mei 2024 Auteur Geplaatst: 31 mei 2024 Gisteren 2 blauwe tomaat planten gekregen van de buurman en gelijk in de moestuin gezet. Hij heeft ze zelf vanuit een blauwe tomaat uit de Mercadona gezaaid. We gaan zien of ze een beetje willen groeien 😊 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2024 Geplaatst: 31 mei 2024 (aangepast) Ha de Mercadona, ik heb zin in vakantie! Je weet dat je hier je eigen seizoens updates kunt plaatsten? https://www.moestuinforum.nl/blogs/ 31 mei 2024 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.