Jump to content

Aardbeien met rose bloemetjes

KimenDennis

Recommended Posts

Hi,

In de tuin van mijn vader en familie staan aardbeienplantjes met rose bloemetjes erin, ik kan hier op internet niet erg veel over vinden omdat ik de soort niet weet. De vraag is natuurlijk of de vruchten eetbaar zijn of waar je dat aan kunt zien testen lijkt me niet zo een goede optie. Ik vind eigenlijk ook niet echt duidelijk iets over welke aardbeien niet eetbaar zijn. Maar het de plantjes groeien goed en staan nu in de bloei dus het zou natuurlijk leuk zijn te weten wat we ermee kunnen Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Er zijn aardig wat roze bloeiende soorten hoor, bijna allemaal verkregen uit een kruizing met een potentilla soort. Meestal worden ze aangeprezen als sieraardbeien, dus volgens mij ook niet allemaal even lekker of groot. Lipstick, Pink panda, Gerald straley, Red ruby, Fragoo, dat zijn in ieder geval een paar van die soortjes waar je naar kan zoeken.

Ja? Zijn er ook op consumptie geselecteerde aardbeien met roze bloei?

Zijn dit dan ook nakomelingen van de kruising Potentilla palustris X Fragaria annanasa?

Lipstick/Pink panda zijn kwa suikergehalte inferieur. Alleen Fragaria indica is nog smakelozer.

Alleen gelezen dat er wel beter smakende zijn dan die twee die je noemde, pink panda werd idd omschreven als vrij smakeloos, maar dat zijn ze volgens mij allemaal wel een beetje, ook degene die weer zijn terug gekruist op ananassa. Ik had een tijdje geleden de Fragoo besteld, dus had je graag op de hoogte gehouden van de kwaliteit van die aardbeitjes, maar had per ongeluk pink panda geleverd gekregen.

• 1 year later...

al een oud bericht maar toch maar even wat schrijven

ik las over Pink Fragoo omdat ik aan het opzoeken was hoe ze smaken

hier aan de borgweg in kolham waren ze 5 voor 5,50

Stuk goedkoper dan ik voorheen las

groet jose