KimenDennis Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Hi, In de tuin van mijn vader en familie staan aardbeienplantjes met rose bloemetjes erin, ik kan hier op internet niet erg veel over vinden omdat ik de soort niet weet. De vraag is natuurlijk of de vruchten eetbaar zijn of waar je dat aan kunt zien testen lijkt me niet zo een goede optie. Ik vind eigenlijk ook niet echt duidelijk iets over welke aardbeien niet eetbaar zijn. Maar het de plantjes groeien goed en staan nu in de bloei dus het zou natuurlijk leuk zijn te weten wat we ermee kunnen Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 3 mei 2012 Share Geplaatst: 3 mei 2012 Ik heb ze een tijd gehad. Als het de gene is die ik had is hij gewoon eetbaar, en lekker! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
KimenDennis Geplaatst: 3 mei 2012 Auteur Share Geplaatst: 3 mei 2012 Ik zal er dit weekend even een foto van plaatsen dat is misschien ook duidelijker. Zou fijn zijn als het inderdaad dezelfde zijn, lekkere aardbeien lusten we wel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 4 mei 2012 Share Geplaatst: 4 mei 2012 Mijn moeder had ze altijd op haar volkstuin. Waren grote, heerlijke aardbeien. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 4 mei 2012 Share Geplaatst: 4 mei 2012 Ik heb ze gezien gister bij de Intratuin, stond geen soortnaam op, bloeide heel mooi en waren 6,95 per stuk Ze dus mooi bij de Intratuin gelaten maar ze zagen er wel schattig uit! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 4 mei 2012 Share Geplaatst: 4 mei 2012 Ik vond het erg leuke planten. Maar volgens mij heeft kwekerij duivenvoorde ze ook. Die heeft namelijk bij mij nog planten gekocht om ze te kunnen stekken Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
H.E. Pennypacker Geplaatst: 4 mei 2012 Share Geplaatst: 4 mei 2012 Er zijn aardig wat roze bloeiende soorten hoor, bijna allemaal verkregen uit een kruizing met een potentilla soort. Meestal worden ze aangeprezen als sieraardbeien, dus volgens mij ook niet allemaal even lekker of groot. Lipstick, Pink panda, Gerald straley, Red ruby, Fragoo, dat zijn in ieder geval een paar van die soortjes waar je naar kan zoeken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Menph Geplaatst: 4 mei 2012 Share Geplaatst: 4 mei 2012 Ja? Zijn er ook op consumptie geselecteerde aardbeien met roze bloei? Zijn dit dan ook nakomelingen van de kruising Potentilla palustris X Fragaria annanasa? Lipstick/Pink panda zijn kwa suikergehalte inferieur. Alleen Fragaria indica is nog smakelozer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
H.E. Pennypacker Geplaatst: 5 mei 2012 Share Geplaatst: 5 mei 2012 Alleen gelezen dat er wel beter smakende zijn dan die twee die je noemde, pink panda werd idd omschreven als vrij smakeloos, maar dat zijn ze volgens mij allemaal wel een beetje, ook degene die weer zijn terug gekruist op ananassa. Ik had een tijdje geleden de Fragoo besteld, dus had je graag op de hoogte gehouden van de kwaliteit van die aardbeitjes, maar had per ongeluk pink panda geleverd gekregen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
josevv Geplaatst: 29 april 2014 Share Geplaatst: 29 april 2014 al een oud bericht maar toch maar even wat schrijven ik las over Pink Fragoo omdat ik aan het opzoeken was hoe ze smakenhier aan de borgweg in kolham waren ze 5 voor 5,50 Stuk goedkoper dan ik voorheen las groet jose Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Winters Geplaatst: 30 april 2014 Share Geplaatst: 30 april 2014 Hallo, voor enkele weken geleden heb ik op de plantjesmarkt bij de Lidl een aardbeienplant gekocht.Deze heet Rosana en heeft ook roze bloemetjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Kikie Geplaatst: 30 april 2014 Share Geplaatst: 30 april 2014 Ik heb er ook met roze bloemetjes: Pink marathon, erg lekker hoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.