Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien met rose bloemetjes


KimenDennis

Aanbevolen berichten

Hi,

 

In de tuin van mijn vader en familie staan aardbeienplantjes met rose bloemetjes erin, ik kan hier op internet niet erg veel over vinden omdat ik de soort niet weet. De vraag is natuurlijk of de vruchten eetbaar zijn of waar je dat aan kunt zien testen lijkt me niet zo een goede optie. Ik vind eigenlijk ook niet echt duidelijk iets over welke aardbeien niet eetbaar zijn. Maar het de plantjes groeien goed en staan nu in de bloei dus het zou natuurlijk leuk zijn te weten wat we ermee kunnen Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn aardig wat roze bloeiende soorten hoor, bijna allemaal verkregen uit een kruizing met een potentilla soort. Meestal worden ze aangeprezen als sieraardbeien, dus volgens mij ook niet allemaal even lekker of groot. Lipstick, Pink panda, Gerald straley, Red ruby, Fragoo, dat zijn in ieder geval een paar van die soortjes waar je naar kan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja? Zijn er ook op consumptie geselecteerde aardbeien met roze bloei?

 

Zijn dit dan ook nakomelingen van de kruising Potentilla palustris X Fragaria annanasa?

 

Lipstick/Pink panda zijn kwa suikergehalte inferieur. Alleen Fragaria indica is nog smakelozer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen gelezen dat er wel beter smakende zijn dan die twee die je noemde, pink panda werd idd omschreven als vrij smakeloos, maar dat zijn ze volgens mij allemaal wel een beetje, ook degene die weer zijn terug gekruist op ananassa. Ik had een tijdje geleden de Fragoo besteld, dus had je graag op de hoogte gehouden van de kwaliteit van die aardbeitjes, maar had per ongeluk pink panda geleverd gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...