Jump to content

winterui

RobN

Recommended Posts

Mijn winteruien zijn best goed gelukt weer, behalve de rode red arrow, die hebben allemaal bloemen gekregen (heb ze eruit gehaald)

De radar uien zijn op het moment groter dan de shakespeare. Dit is een foto van 2 weken geleden, de bollen zijn ondertussen flink gegroeid.

image.png.6f22a7ce5e415302b0c3dd96e5e705be.png

Maar het loof nog zo groeg als gras, de bollen nog vrij blank, misschien door tekort een warm weer? 
Ik denk dat ze oogstbaar zijn, maar moet ik eerst het loof nog plat strijken, en een tijdje wachten? Ik weet van voorgaande winteruien dat het loof vrij groen blijft ook na eruit halen en drogen enzo. Te lang wachten zal ook niet goed zijn, dus strijken en over een week oogsten of gelijk al oogsten of wat is handig en verstandig?

Onkruidmanager 1.0

Laatste jaren heb ik afhankelijk van het weer tussen half juni en half juli zelf het loof neergeslagen. Bij de Radar uien bij een enkele bloemknop, maar vooral last van de uivlieg. Als het weer redelijk droog is zou ik loof strijken en dan nog een week laten zitten, daarna oogsten en op de kop hangen om te drogen.

• Thanks 1