Tom&Thea Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Dag allemaal, Ik ben stokslabonen aan het voorkiemen in huis. Bij het water geven kwam ik allemaal transparante, luisachtige beestjes tegen. Ze kruipen door de potgrond, maar lijken zich vooral rond de bonen te concentreren. Het lijkt het kiemen van de bonen niet tegen te gaan, maar ik ben toch benieuwd wat dit voor beestjes zijn, hoe ik eraan kom, of ze schadelijk zijn en hoe ik er dan evt weer vanaf kom De foto's zijn niet super duidelijk, want ik denk dat ze ong 1,5mm lang zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Ja, die heb ik er binnen ook vaak in. Buiten eigenlijk nooit. De grond is dan vaak te nat volgens mij. Ze vreten je zaden tot snot. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted May 6, 2012 Share Posted May 6, 2012 Springstaartjes Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom&Thea Posted May 7, 2012 Author Share Posted May 7, 2012 Aha, springstaartjes dus. Na wat googlen weet ik dat ze zich voeden met rottend materiaal en schimmels, dus de zaden zouden ze met rust moeten laten. Alhoewel, zolang ze nog ok zijn. Zodra ze beginnen te rotten/schimmelen (omdat het misschien te nat is) vallen ze pas aan. Dat is mijn theorie dan. Moet nog maar zien of alle bonen opkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 7, 2012 Share Posted May 7, 2012 Bonen even verplaatsen in een andere potje,en geen water geven. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts