Dashbro Posted June 14, 2024 Share Posted June 14, 2024 Regen. Er is zoveel van deze lente, en het lijkt niet snel te stoppen helaas. Heb geen kas. (*nog! Mogelijk volgend seizoen, mogelijk. Maar-) Zou een goed verankerde doorzichtige paraplu buiten niet wat kunnen schelen, zeker met de nog kleine planten, vroeg ik me af. Het handvat er af, een stevige buis naast de plant of planten in de grond, de plu tot aan de grond in de buis schuiven, en eventueel tegen de grond vastzetten met scheerlijnen. Of een schroefdraad adapter aan de plu lijmen, waardoor je bijvoorbeeld van vijvermateriaal CPVC buis een grondanker met schroefdraad kunt maken... Mogelijkheden zat, als het werkt is het mooi en kan het leukste deel beginnen- simpeler en betaalbaarder maken. Het zou naast bescherming tegen regen en warmte vasthouden, ook mogelijk een slakkenbarriëre kunnen vormen. Ik ga eens wat knutselen, denk niet dat het voor dit seizoen nog zin heeft, maar een opklapbare mini kas lijkt me wel wat. Niet voor grootschalig gebruik, maar om bijvoorbeeld buitenplantjes net een kleine boost te kunnen geven. Heb een klein budget al apart gelegd hiervoor. Puntjes voor aandacht zijn er natuurlijk- °wegwaaien. Moet wel met wind blijven staan, planten rooien door windenergie is niet de bedoeling. °schimmels. Stilstaande, warme vochtige lucht. Misschien een ademend membraam voor verdamping- of simpele mechanische ventilatie. °kosten. Moet wel leuk blijven. ° bij groter groeien, de hoogte aanpassen? Wel meer ruimte onder de plu- en veel meer vatbaar voor wind. °duurzaamheid. Roest. Simpelweg roest, rot het ding binnen een seizoen weg, heb je er weinig aan. Nu nog slechts een idee, maar ik begin er vol goede moed aan. Kritiek is gewenst, zie je aandachtspunten, laat het me weten. Mocht het een succes worden is kosteloos delen van de informatie om het zelf te maken mijn doel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted June 15, 2024 Share Posted June 15, 2024 Kijk 😀 Je kunt natuurlijk ook gewone doorzichtige plu's gebruiken. Nestels erin slaan voor een touwtje met tentharing, handvat afzagen en klaar. Alleen is misschien de kwaliteit van het plastic nog even een puntje omdat die dan ook wel wat bestand moet zijn tegen wat UV- straling. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dashbro Posted June 15, 2024 Author Share Posted June 15, 2024 Ah top!! Zo'n hoog model is wel beter, mooi dat het bestaat😄 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts