Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Raamwerk voor druif


Saffier

Aanbevolen berichten

Vandaag bij de intratuin geweest (had nog een cadeaubon) om wat bamboestokken te halen om een raamwerk voor te maken om de uitschietende druiven langs te leiden. Nu vragen ze bij de intratuin in verhouding kapitalen voor een paar stokjes dus vroeg ik me af of ik die zelf ook net zo goed om kon doen en drogen. Weet nog wel een paar bosjes te staan waar ik zo wat van kan hebben> Deze zijn alleen niet even dik maar dat mag de pret niet drukken.

En moeten ze daarna eerst gedroogd worden of kan ik ze meteen verwerken in een waaier? Of is het misschien een heel ander soort bamboe die meteen rot wordt en daar niet voor geschikt is?

Idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Moet wel gaan. Ik heb 3 jaar geleden een woekerende bamboe opgeruimd en gebruik nog steeds stokken hiervan in de tuin, zonder er ingewikkelde dingen mee te doen. Heb ze zelfs niet helemaal laten drogen (wel gewacht tot ze dood waren, was als de dood dat ik per ongeluk bamboe zou stekken). Sommige stokken zijn door het in de grond staan verrot maar ja, ze waren gratis dus heel erg is dat niet en de stokken van de intratuin zullen ook gaan rotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk, ga je een foto plaatsten als het klaar is?

Ik krijg binnenkort een kas en wil proberen daar een druif in te doen, buiten is geen optie met ons klimaat.

Maar ook in de kas zal die geleid moeten worden....dus wil graag zien hoe jou raamwerk uit komt te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is prima hoor. Ik heb er vanmorgen twee in elkaar gezet en de derde komt nog. Het is niet alleen voor de druif hoor. Ik moet de kiwi, kiwibes en de framboos ook leiden (de framboos had er vandaag alleen niet zo zin in geloof ik)

 

...wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...