Saffier Posted May 10, 2012 Share Posted May 10, 2012 Vandaag bij de intratuin geweest (had nog een cadeaubon) om wat bamboestokken te halen om een raamwerk voor te maken om de uitschietende druiven langs te leiden. Nu vragen ze bij de intratuin in verhouding kapitalen voor een paar stokjes dus vroeg ik me af of ik die zelf ook net zo goed om kon doen en drogen. Weet nog wel een paar bosjes te staan waar ik zo wat van kan hebben> Deze zijn alleen niet even dik maar dat mag de pret niet drukken.En moeten ze daarna eerst gedroogd worden of kan ik ze meteen verwerken in een waaier? Of is het misschien een heel ander soort bamboe die meteen rot wordt en daar niet voor geschikt is?Idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eise Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Moet wel gaan. Ik heb 3 jaar geleden een woekerende bamboe opgeruimd en gebruik nog steeds stokken hiervan in de tuin, zonder er ingewikkelde dingen mee te doen. Heb ze zelfs niet helemaal laten drogen (wel gewacht tot ze dood waren, was als de dood dat ik per ongeluk bamboe zou stekken). Sommige stokken zijn door het in de grond staan verrot maar ja, ze waren gratis dus heel erg is dat niet en de stokken van de intratuin zullen ook gaan rotten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 Er zijn ook genoeg andere plekken waar je ze heel goedkoop kunt krijgen hoor. Probeer een willekeurig ander tuincentrum in de buurt of marktplaats.nl! Op de laatste staan heel veel tonkinstokken / bamboestokken. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
lombok Posted May 19, 2012 Share Posted May 19, 2012 @saffier, staat de druif tegen een muur of op een stukje vrij grond? Quote Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal( www.hetboeskoolhofke.nl) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 allen tegen de shutting. Ik heb ondertussen wat bamboe gesnoeid maar die is nog zo groen als iets. Denk dat ik maar even uit de grond blijf met die dingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Astrid Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Wat leuk, ga je een foto plaatsten als het klaar is?Ik krijg binnenkort een kas en wil proberen daar een druif in te doen, buiten is geen optie met ons klimaat.Maar ook in de kas zal die geleid moeten worden....dus wil graag zien hoe jou raamwerk uit komt te zien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Oh dat is prima hoor. Ik heb er vanmorgen twee in elkaar gezet en de derde komt nog. Het is niet alleen voor de druif hoor. Ik moet de kiwi, kiwibes en de framboos ook leiden (de framboos had er vandaag alleen niet zo zin in geloof ik) ...wordt vervolgd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saffier Posted May 28, 2012 Author Share Posted May 28, 2012 Bij deze alvast wat foto's van de rekken. Bij de druif moet er nog een komen zoals jullie kunnen zien. Vraag me alleen af waarom mijn middelste druifje er niet echt gelukkig uitziet... De rest doet het juist prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts