Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Vieze kippekonten


Yola

Aanbevolen berichten

Mijn poule de bressen, wit van kleur, hebben al een tijdje last van vieze konten, ook zijn sommige eierschalen heel broos.

Kippen lopen los en krijgen 2 x per dagscharrelvoer (granen en maismix) toegevoerd.

Voor de rest zijn ze er goed uit, kammen zijn mooi rood.

Wat kan er aan de hand zijn met de dames?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het ook tegen vieze kippenbillen ( ) helpt, maar als de eierschalen heel broos zijn... Geef je ze kalk??? Als de kipjes goed leggen is het wel belangrijk dat ze dat voldoende kalk krijgen! Hier staat naast het voer gewoon een schaaltje met gebroken schelpen (in de boerenbond of dierenspeciaalzaak staat het gewoon naast de legkorrel). Is de ontlasting ook erg dun? (dunner als normaal???)

 

Kijk anders eens op het http://www.kippenforum.nl , daar kun je voor de kipjes héél veel info vinden! Succes!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide dingen maar vooral de vieze kont wijst erop dat ze beetje ziek zijn,

Kun jij het middel Gezasept van Beaphar als niet helemaal duidelijk is wat oorzaak precies is bij een vogel is dat een middel gewoon verkrijgbaar hier in dierenwinkel (en vast ook online) wat je in hun drinkwater kunt doen (juiste dosering)

en dat werkt vrij goed tegen een breed aantal ziektes van vogels bv ingewand stoornis, diaree, verkoudheid

ik gebruikte het zelf ook preventief toen ik nog veel vogels had, maar echt goed spul.

Als je veel vogels hebt zou ik een flesje ervan altijd in huis hebben, kwakkeld er dan 1 dan geef je dat gewoon en

is echt beetje wonderspul vindt ik dan

 

(Nog geen antwoord op eenden vraag gekregen)

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was hier van de week iemand die me 6 weken oude kuikens en eieren bracht, zij raadde me aan alle vogels te ontwormen.

Nu las ik over homeopatisch ontwormen, heeft iemand hier ervaring mee?

En met reguliere ontworming, hoe lang gooi je dan de eieren weg???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Hier hebben ze geen last van vieze kippekonten maar plotseling wel van te dunne schalen, er zit vaak een broos plekje in sinds een week of 3... Helpt het (behalve de eierschalen terug in het voer mengen) ook om ze te voorzien van zeewierkalk?

 

Misschien een rare vraag maar ik las die zwakke eitjes er komen omdat ze nood hebben aan kalk & ik heb nog een zak zeewierkalk staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moest je overwegen om toch eierschalen te gebruiken, zeker zeer fijn malen ( onherkenbaar ) want het laatste dat je wil is dat ze in alle eieren beginnen te pikken en dat leren ze niet meer af en ben jij de eitjes kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...