Vlietzicht Posted July 11, 2024 Share Posted July 11, 2024 Ik ben op zoek naar een overzicht waarop de voedingsstoffen per plant staan aangegeven. Bijvoorbeeld wat ik nu tegenkom. Knolvenkel gepoot, heb de buren ook plantjes gegeven; de buren hebben geoogst, en bij mij is het echt alleen blad maar toch gegroeid als een raket. Het Velt boek erbij gepakt vorige week; daar staat dat ze verse mest schuwen en eerder alleen kali als mest gebruiken aangezien ze anders weelderige groei krijgen. Goed, ik kali erbij gedaan; nu zijn de knollen zo 'groot' als een pruim, in één week tijd! Vandaag gezien dat verschillende kolen niet echt willen. Velt boek 'compost behoefte is groot, maar jonge compost toevoegen is ook zeer welkom' De info bezit ik wel, maar het zit nog niet in m'n hoofd. Zou fijn zijn als er iemand is die een bron heeft waar een overzicht is te vinden. Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted July 11, 2024 Share Posted July 11, 2024 In het Velt boek stond die info vroeger, ik heb nog een van de eerste drukken. Maar zelf ook bijhouden en experimenteren werkt nog beter, want iedere grond en mest/ compostgift is weer anders. Ook het weer speelt een grote rol, zo wil mijn mais niet groeien zoals vorig jaar door de nattigheid in de grond en de koude. Kool die niet groeit kan vele oorzaken hebben. Ervaring komt met de jaren, en goed kijken naar je planten en zien wat ze willen moet je ook leren door veel te tuinen en goed op te letten. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts