Henny58 Posted July 15, 2024 Share Posted July 15, 2024 Heb in mijn paprika- en enkele tomaten potten, in de aarde allemaal kleine witte worpjes zitten. De bladeren van de paprikaplanten hangen een beetje slap. Moet je paprika planten ook snoeien? Heb van de week ook 2 schotels van de tomatenplanten schoongemaakt, zaten vol met de eitjes van de mieren! Deze heb ik elders op mijn terrein gegooid. Wat kan ik aan deze worpjes doen? En zijn ze ook van de mieren, wat ik niet denk. Misschien te zien op de foto's Gaarne reactie s.v.p. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted July 15, 2024 Share Posted July 15, 2024 Heb je toevallig verse potgrond gebruikt? Dat zit tegenwoordig helaas boordevol met rouwvliegen, hun eitjes en hun larven. Wat je omschrijft is schade die door de larven komt, ze eten aan de wortels. Je ziet waarschijnlijk ook veel vliegjes rondvliegen. Wat te doen: dikke laag zand er bovenop zodat de larven niet kunnen verpoppen naar vliegen en je de cirkel doorbreekt. Volgend jaar de potgrond steriliseren met kokend water of in de magnetron. 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted July 15, 2024 Share Posted July 15, 2024 Kan het niet goed zien op de foto, dit zijn de gene van de varenrouwmugjes, zijn doorzichtig met een zwart sliertje zien ze er ook zo uit? Of zijn ze compleet wit? Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted July 17, 2024 Share Posted July 17, 2024 (edited) Op 15-7-2024 om 18:02, Henny58 zei: zijn ze ook van de mieren Even googlen op 'Afbeeldingen'. Quote De bladeren van de paprikaplanten hangen een beetje slap. Dat kan ook van de hitte en/of droogte komen. Quote Moet je paprika planten ook snoeien? Diana gaat hier uitgebreid op in. Edited July 17, 2024 by speets aanvulling 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts