Rick2 Posted July 21, 2024 Share Posted July 21, 2024 Op het moment heb ik een witte druif in de tuin staan(ergens gekregen). Hij is niet smaakloos maar ook niet lekker. Daarnaast zitten er pitten in. Nu wil ik deze graag vervangen voor een lekkere pitloze druif om zo uit de hand te eten. Liefste met een zo lang mogelijke opbrengst zodat we er lang van kunnen eten. Ik zou naar een tuincentrum kunnen gaan en een druif ophalen maar dit zegt vaak erg weinig. Eigenlijk zoek ik een teler in het noorden van het land (ik woon op de kruising gr, fr, dr) met een leuk en gevarieerd aanbod, bio mag maar hoeft niet. Weet iemand een goede teler? (tips over soort druif zijn ook welkom) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted July 21, 2024 Share Posted July 21, 2024 Fruitbomen.net verzend overal binnen nederland en hebben goede kwaliteit planten. Als je voor pitloos gaat zou ik voor groene druif een himrod of lakemont gaan, als rode pitloze variteit suffolk red. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick2 Posted July 26, 2024 Author Share Posted July 26, 2024 Bedankt voor de tip! Mijn voorkeur gaat uit naar een lokale kweker zodat ik langs kan gaan en de planten kan zien en eventueel advies kan krijgen. Maar mocht dit lastig zijn dan ga ik zeker kijken bij fruitbomen.net De soorten die je noemt klinken ook goed. Wat ik erover lees ga ik dan voor de Lakemont denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted July 26, 2024 Share Posted July 26, 2024 Als je wat hebt gevonden dan hoor ik het graag. Ik zoek ook nog een lekkere pitloze druif. Het enige wat ik met google kon vinden was deze: https://natuurlijksterker.nl/webshop/vitis-lakemont-c3-bio-witte-pitarme-druif-biologisch-geteeld/ maar niet op voorraad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts