Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Toppen van pompoen stekken?


jasmin

Aanbevolen berichten

Ik had de top weggehaald, maar er was al een spontaan luchtworteltje, dat bracht me op de vraag of er meer konden komen... in water gezet, en ja, twee wortels erbij, nu drie totaal.... de top is fier en sterk, niks niet slap geworden...

Maar een paar van die stumperige wortels zijn niks vergeleken bij een uitgebreid en diep wortelgestel. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of anderen dit ooit ook gedaan hebben, en met welk resultaat.... (ik wil pompoenen, geen revalidatie-centrum spelen)

Ik heb vorig jaar bij tomaten wel ervaren dat die heftig kunnen groeien uit scheutjes, en ook nog eens vol vrucht kunnen geven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan dat bij alle kruidachtige planten, bij crosne en bataat is dat ook geen probleem wel dat je vroeg in jaar moet doen dat ze nog tijd genoeg heben om opbrengst te ontwikkelen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke tip! Pompoenen stekken idd gemakkelijk.

 

Laat ik het straks eens toepassen bij mijn Oliepompoen, daarvan is maar 1 zaad opgekomen, en ik rekende op drie.

 

Wellicht ook te proberen met een ge-ente komkommer, en deze zo s'winters over te houden. Lamp er op, haha. In het voorjaar kan ze dan ge-ent worden op vijgenbladpompoen zaailingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...