Jump to content

Toppen van pompoen stekken?

jasmin

Recommended Posts

Ik had de top weggehaald, maar er was al een spontaan luchtworteltje, dat bracht me op de vraag of er meer konden komen... in water gezet, en ja, twee wortels erbij, nu drie totaal.... de top is fier en sterk, niks niet slap geworden...

Maar een paar van die stumperige wortels zijn niks vergeleken bij een uitgebreid en diep wortelgestel. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben of anderen dit ooit ook gedaan hebben, en met welk resultaat.... (ik wil pompoenen, geen revalidatie-centrum spelen)

Ik heb vorig jaar bij tomaten wel ervaren dat die heftig kunnen groeien uit scheutjes, en ook nog eens vol vrucht kunnen geven....

Volgens mij kan dat bij alle kruidachtige planten, bij crosne en bataat is dat ook geen probleem wel dat je vroeg in jaar moet doen dat ze nog tijd genoeg heben om opbrengst te ontwikkelen.

Players only love you when they're playing.

Wat een leuke tip! Pompoenen stekken idd gemakkelijk.

Laat ik het straks eens toepassen bij mijn Oliepompoen, daarvan is maar 1 zaad opgekomen, en ik rekende op drie.

Wellicht ook te proberen met een ge-ente komkommer, en deze zo s'winters over te houden. Lamp er op, haha. In het voorjaar kan ze dan ge-ent worden op vijgenbladpompoen zaailingen.

• 4 weeks later...