Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Dennis moestuin


Dennis29

Aanbevolen berichten

Oh, ananassalie, dat is zo lekker. Helaas heb ik echt geen ruimte meer voor. Misschien volgend jaar in de voortuin. Maar dan mis ik de geur.

Het is trouwens heerlijk met kip op de bbq.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk droogapparaat heb je precies gekocht als ik vragen mag? ik ben er ook een tijdje mee bezig geweest (was/ben erg geinteresseerd in de raw/vegan levensstijl en daar wordt ook vaak gebruik gemaakt van zo'n apparaat) Ik vond ze alleen wel heeeeeeeel erg duur! Wellicht heb jij iets anders gevonden dan ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ze aan het drogen om een schijfje in een pot thee te doen zodat je een appel aroma in je thee krijgt

 

Oke nog nooit gezien laat staan geproefd maar het is een idee.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een stokli droogmachine. Inderdaad heel duur maar je kunt er jarenlang bijna alles in drogen.

 

Ah ok. Had je een specifieke reden om voor de stockli te gaan en niet voor bv een excalibur?

 

Ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn! Deel ze alsjeblieft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aislinn

Wat is een excalibur? op google krijg ik alleen plaatjes van auto's en zwaarden.

En ik heb voor de stockli gekozen omdat ik er veel posiefs over gelezen had, en het is gewoon een handig

ding.

 

@Dennislp

Over een half uur weet ik het antwoord, dan hebben ze er 6 uur in gelegen en zijn de eerste klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excalibur is ook een merk dehydrator. Grappig dat jij deze niet kent, ik vond hem juist als eerste toen ik informatie zocht!

 

Hier een linkje: http://www.excaliburdehydrator.com/Dehydrators-37-cat.htm

 

Ik zou er heel graag zo een willen, maar vind het voor nu echt nog veel te duur. Wellicht als ik over een paar jaar een mooie tuin heb met veel oogst die ik dan zo kan gaan bewaren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft eindelijk afgelopen week wat geregend. Nu is de bovenste laag grond toch weer een beetje vochtig . Het is aldoor wat slecht weer met gisteren en vandaag erg harde wind. Maar morgen gaat het prachtig weer worden

 

De Wieringer erwten beginnen te bloeien:

29meimoestuin001.jpg

 

Onrijpe jostabes:

29meimoestuin006.jpg

 

De peultjes bloeien ook al volop. De grote planten hebben al kleine gele puiltjes. Over een paar dagen zijn de eerste dus al oogstbaas

29meimoestuin012.jpg

 

Wat klimbonen met sla eronder:

29meimoestuin013.jpg

 

een stukje van de moestuin, in de cirkel staan allemaal kruiden:

29meimoestuin014.jpg

 

De citroenverbena:

29meimoestuin015.jpg

 

De jiaogulan(als ik het goed schrijf)

29meimoestuin018.jpg

 

De buitentomaten met nog wat sla ertussen:

29meimoestuin017.jpg

 

Vooraan slangenlook en erachter Egyptische ui:

29meimoestuin021.jpg

 

snijbiet:

29meimoestuin023.jpg

 

Palmkool:

29meimoestuin027.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...