Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dat wordt een heeeleboel hutspot eten deze winter.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Posted

oh vandaar

de limon heeft een mooie vorm en kleur.

ik ga hem volgend seizoen zaaien dus ik ben best nieuwsgierig hoe hij nou echt smaakt...

Posted

Ja, en de plant hangt bomvol met pepertjes. Ik ga hem overwinteren zodat ie volgend jaar hopelijk meer geeft en dan kan ik er een bonsai van maken

Posted
Ja, en de plant hangt bomvol met pepertjes. Ik ga hem overwinteren zodat ie volgend jaar hopelijk meer geeft en dan kan ik er een bonsai van maken

Super goed idee Dennis. Peper zijn perfect meerjarig. De bonsai van pepers noemen ze ook wel 'Bonchi'. Op de chili-fora is het nu een hot-item...

Posted

Ja, daar staan hele leuke op! Vooral de gene van wilde soorten van Inca Berry of Lee(weet nou niet meer welke ) zien er geweldig uit!

Ik had een limon pepertje door een pan soep gedaan, en het was heet! Ik was eerst van plan om er 2 in te doen, maar ik had geen zin om er nog een open te snijden. Gelukkig maar, anders was het niet te eten.

Posted
Ik had een limon pepertje door een pan soep gedaan, en het was heet! Ik was eerst van plan om er 2 in te doen, maar ik had geen zin om er nog een open te snijden. Gelukkig maar, anders was het niet te eten.

Wanneer je niet graag in pepers snijdt probeer dan wat zaden van de '7pod' of '7pot' te ruilen of kopen. In dit filmpje (op ca. 6min47) hoorde ik een theorie, over waar de naam vandaan komt. Het schijnt dat de peper als een soort theebuideltje in de soep of andere gerechten, in de pan iig, werd gehangen om zo het gerecht pikanter te maken. Dit kon 7 maal -vandaar de naam 7pot of 7pod- en dan was de smaak eraf.

Maar uiteraard kan dit met iedere erg hete peper .

Posted

ai...weer zo'n hete soort? die kan ik zelf dan waarschijnlijk volgend jaar pas verdragen....dus dat komt goed uit!

en anders geef ik een stel aan een paar showpikkies die ik ken die denken dat ze stoer zijn...hihihi...stop ik er per ongeluk ook even een Scorpion

trinidad Butch T tussen...

ik hoop maar dat ik ze daarna niet naar het ziekenhuis hoef te rijden

een Bonchi maken lijkt mij ook zo leuk! dus ik heb al een aantal planten ingekort en binnen gehaald. ik wil alleen nog graag een paar van die platte schalen gebruiken en de wortels opbinden...ik heb een Short Yellow, prairy fire en een Black scorpion tongue die er volgens mij prima geschikt voor zijn...

ik hoop dat ze de behandeling overleven

ik probeer ook een aribibi gusano, choc Bhut, 7pod en een grotere short yellow te laten overwinteren...ik ben zó benieuwd of het me gaat lukken!

waar laat jij ze overwinteren?

Posted

gewoon uitgroeiende snijbiet dacht ik

dat kruid wat links van de snijbiet staat (hoe heet het ook al weer)

hebben jullie dat al uitgeprobeerd? het ruikt lekker, iets afrikaanachtig maar ik zou niet weten wat ermee te doen...

• Create New...