Jump to content

Recommended Posts

Posted

Oh. Wat ziet dat er mooi uit. Waarom toch al die zooi in de supermarkt? Leuk!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Posted

Ik vind die 3 kleuren bij elkaar ook zo mooi staan. Word dat elke week 3 soorten aardappels eten als variatie? Of heb je bij bepaalde gerechten die paarse en roze nodig?

Good things come in small packages

Posted
Ik vind die 3 kleuren bij elkaar ook zo mooi staan. Word dat elke week 3 soorten aardappels eten als variatie? Of heb je bij bepaalde gerechten die paarse en roze nodig?

Nee, gewoon omdat we het leuk vinden om paarse en roze aardappels te kweken. Weer eens wat anders dan die saaie gele supermark aardappels.

Posted

De blauwe congo (de paars/zwarte, van binnen echt paars) ziet er prachtig uit, vooral van binnen. Maar voor de opbrengst moet je hem niet planten. Ik denk dat er per plant zo'n 5-10 aardappels aan kwamen, terwijl er bij de prinsessen bij de meeste wel meer dan 20 aardappels er vanaf kwamen. Van roseval hadden we 1 plant eruit gehaald(ze beginnen pas net met afsterven) en daar zaten er 23 aan.

De opbrengst van de frieslanders was ook niet echt geweldig, maar ik heb nog nooit zulke grote aardappels gezien!

Posted

De tomaten:

Een overzicht foto van de kas met tomaten:

11juli2011003.jpg

De eerste Voyage begint te rijpen:

11juli2011005.jpg

De meeste Voyage's zijn gewoon rond, maar er zitten enkele Voyage achtige tomaatjes aan:

11juli2011006.jpg

De Black Krim heeft een wel heel rare vruchten:

11juli2011010.jpg

11juli2011008.jpg

Van de Mini San Marzano hebben we al een rijpe geplukt:

11juli2011013.jpg

Posted

Vreemde tomaten heb je er bij zitten

Die San Marzano, kan je die vergelijken met Roma tomaten qua smaak?

Posted

Netjes en groot. Gave tomaten. Doe je mee met de tomatenwedstrijd op het tomatenforum?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Posted
Netjes en groot. Gave tomaten. Doe je mee met de tomatenwedstrijd op het tomatenforum?

Ja, alleen de voyage heeft maar een paar voyage vruchten, de rest is gewoon rond

Posted

Lichtblauw

Kan je er ook witte shirt mee verven Dennis, heb je er weer een hobby bij

Laat ff weten hoe ze smaken in tegenstelling met de 'gewone' aardappelen.

Posted

Ja je proeft echt het verschil met supermarkt aardappelen, maar dat is met alle aardappelen uit eigen tuin en ook met al het andere eetbare spul uit de winkel

Posted

Net bijna een emmer met valappeltjes verzameld die door de harde wind gevallen waren.

Gewassen, in vieren gescheden en in de sappan gedaan. Niet alles paste erin dus moet het in 2 keer, dus ik moet nog wat appeltjes oprapen zodat de 2de lading ook vol zit

Het zijn wel onrijpe appeltjes dus hopelijk wordt het niet te zuur, wordt het dat wel dan doen we er maar wat suiker bij

Posted

Van bijna een emmer vol appeltjes 1.5 liter sap over gehouden, niet erg veel.

Het sap is wel te zuur om zo te drinken, dus moet je er wel wat suiker bij doen.

• Create New...