Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

beestjes (?) in Lavas

Recommended Posts

Wat heb je er aan gedaan? Ik zal t aangetaste blad in ieder geval verwijderen... Hopen dat de schade beperkt blijft! Want er direct naast staat de framboos...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Ik vind het er toch wel wat op lijken

De larven eten die gangen in het blad, aan de onderkant kan je soms dingetjes zien, die vallen op de grond zodat dat popje zich daar verder ontwikkeld.

Kan dacht ik niet zo heel veel kwaad behalve dat het geen gezicht is en met een echte plaag er weinig gezond blad overblijft.

Ik had een pop op de foto gezet, is niet heel duidelijk maar je zou onder de blaadjes kunnen kijken.

En misschien zijn er verschillende soorten mineervliegen. Heb me er nog niet zo heel erg in verdiept.

img9400-b-16-5-mineervlieglarve93961337199515.jpg

Ik zou ook zeggen mineervlieg. Je kan er tegen spuiten maar dan is het middel erger dan de kwaal. Ik zou het aangetaste blad verwijderen en afvoeren in de grijze kliko (dus niet op de composthoop).

Als de plant net zo groot is als die bij ons en het gebruik van Lavas net zo gering dan heb je zelf meer dan genoeg.

met vriendelijke groet, Rubo