eva1986 Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Zover ik altijd heb begrepen houden beestjes niet van Lavas??? Maar wat is dit dan??? En nog belangrijker, wat doe ik er tegen??? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Dat had ik vorig jaar ook, als ik het goed zeg komt dat door de mineervlieg. Geen idee wat er tegen te doen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Ik heb even gegoogled Dennis, maar ik vind de plaatjes die ik daar vind niet echt overeen komen?! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 De schade die jij had had ik ook, en heb toen alleen van die mineervlieg dingetjes kunnen vinden.. meer niet Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted May 24, 2012 Author Share Posted May 24, 2012 Wat heb je er aan gedaan? Ik zal t aangetaste blad in ieder geval verwijderen... Hopen dat de schade beperkt blijft! Want er direct naast staat de framboos... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Ja aangetast blad had ik verwijderd.. meer niet, wist niet zo goed wat er tegen te doen. Stel het is die mineervlieg.. insectengaas/ikea gordijn er over zou dan sowieso helpen.. verder kan ik niksbedenken. Maar het beschadigde blad er afhalen deed ik, meer niet. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Ik vind het er toch wel wat op lijken De larven eten die gangen in het blad, aan de onderkant kan je soms dingetjes zien, die vallen op de grond zodat dat popje zich daar verder ontwikkeld.Kan dacht ik niet zo heel veel kwaad behalve dat het geen gezicht is en met een echte plaag er weinig gezond blad overblijft. Ik had een pop op de foto gezet, is niet heel duidelijk maar je zou onder de blaadjes kunnen kijken.En misschien zijn er verschillende soorten mineervliegen. Heb me er nog niet zo heel erg in verdiept. Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted May 24, 2012 Share Posted May 24, 2012 Ik zou ook zeggen mineervlieg. Je kan er tegen spuiten maar dan is het middel erger dan de kwaal. Ik zou het aangetaste blad verwijderen en afvoeren in de grijze kliko (dus niet op de composthoop).Als de plant net zo groot is als die bij ons en het gebruik van Lavas net zo gering dan heb je zelf meer dan genoeg. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts