Charline Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 Ik ben dit jaar begonnen met een moestuin en al mijn cherry tomaten en gele courgette waren erg hard, met een dikke schil en amper vruchtvlees. De planten staan buiten, in een pot met redelijk veel ruimte. Kregen mest, water en bloedmeel. Hoe kan ik dit volgend jaar voorkomen. Het duurde ook erg lang voor de tomaten rood werden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gallox Posted September 22, 2024 Share Posted September 22, 2024 misschien ligt het met toeval aan de ras die je gekozen hebt? weet je de naam van de cherrytomaten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svvoorden Posted September 23, 2024 Share Posted September 23, 2024 Ik heb vorig jaar ook gele courgettes geteeld en deze hadden ook een taaie schil terwijl de groene courgettes ernaast dit niet hadden. Het zaad had ik uit Frankrijk meegenomen. Ik heb eerder andere soorten gele courgettes geteeld die dat overigens niet hadden. Ik zou volgend jaar gewoon een ander soort courgette zaaien! Courgettes worden overigens ook taaier als je ze te groot laat worden, dus jong plukken scheelt ook. De tomaatjes kan ook soortspecifiek zijn natuurlijk. Ik heb met tomaten wat dit betreft nooit veel problemen gehad met een taaie schil. wellicht even noemen welke soort je gekweekt hebt. Kan ook aan de manier van bemesten gelegen hebben natuurlijk. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts