Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wauw heb je de prijzen gezien van dat kippen hok, daar koop je een tuinhuis voor

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Op zich toch best leuk die kippehokjes + ren. Lijkt me voor kids ook aantrekkelijker dan een houten hok.

En handig. Lekker afwasbaar, geen gerot van hout. Tja het is duur maar dan heb je ook wat!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Helemaal waar Helly, dan heb je ook wat.

De verkopers hebben duidelijk geen idee van kippen houden.

Ik zie tenminste in zo'n eglu geen toom van 10 kippen probleemloos scharrelen en overnachten.

Maar het mag inmiddels wel duidelijk zijn waarom ze er wielen ondergezet hebben. Niet voor de verplaatsing maar ter voorkoming van de vergunningsplicht.

We hebben het er al eens eerder over gehad en ik heb overwogen wat wielen aan de zijkanten te bevestigen.

Mijn jongste zoon werkt bij een firma die oa handelt in medische hulpmiddelen dus aan (tweedehands)wieltjes kan ik wel komen.

Geplaatst:

Ik was net aan het profiteren van het zonnetje na de fikse regenbui en heb een wat foto's gemaakt oa van het zeepkruid.

Dat ziet er nu zo vrolijk uit nadat het is schoongespoeld.

Trouwens op de achtergrond de witte aalbes, nu bijna niet meer te zien door het vele blad, maar hij hangt zo vol met bessen, nog nooit vertoond. Verleden een kilo of 5 maar nu minstens het dubbele.

En de vogels blijven eraf, denken dat ze niet rijp zijn of zo.

2hwfnef.jpg

Ik heb hem al bij het item bieslook gezet maar hier ook nog even een recente foto van de minimaal 10 jaar oude bieslook in bloei in de voortuin (tussen de acers).

300yvpl.jpg

Geplaatst:

N.a.v. de lupinen bekijk ik even je foto's. Mooi hoor! En leuk die stapelmuurtjes.

Succes met de bessen, hopelijk blijven de vogels er vanaf.

Groet, Monique

Geplaatst:

Wat leuk dat ik nu ook eens bij een ander die stapelmuurtjes zie. Zijn ze bij jou ook van doormidden-geslagen tegels? (ik zit op mijn smartphone te kijken)

Zo simpel en goedkoop en je ziet het zelden.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Yep Bonnie, een tip van mijn zwager de hovenier, toen ze hier voor de deur het trotoir aan het vernieuwen waren.

Een hele tegel hoogkantgezet en de rest daarop doormidden geslagen,

krijg je leuke breekranden.

Goedkoper en makkelijker kan bijna niet.

Ja Monique, de vogels blijven er echt af, ooit heeft mij iemand vertelt dat vogels die witte dingen met rust laten omdat ze denken dat ze niet rijp zijn. Ik denk zelf meer dat vogels gewoon een voorkeur voor rode bessen hebben.

Geplaatst:

Kon het niet laten en heb vanmorgen gelijk even een foto gemaakt van de nieuwe (witte) tunnel met mijn koolplantjes en de andijvie, geen van buiten komend onheil meer voor hun.

Onder de (oude)groene doen mijn aardbeien het trouwens opperbest.

2qved7r.jpg

Geplaatst:
Onder de (oude)groene doen mijn aardbeien het trouwens opperbest. 2qved7r.jpg

Ik neem aan dat die in dit geval alleen bedoeld is als afscherming tegen vogels Jos ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Frans, vogels, konijnen, slakken, preimot, koolwitje etc.

En mijn aardbeien worden ook nog een beetje beschermd tegen het voorjaarsweer omdat de mazen redelijk klein zijn.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Vervolg de voliere.

Er was toevallig zo'n ambtenaar van bouw en woningtoezicht langs gereden.

Zag dat ik aan de zijkant bezig was (wij wonen op een hoek), en geen vergunning had aangevraagd. Hij maakt een dossier aan op de gemeente en ik ben de pineut. Want zijkant op een hoek is gelijk aan voorkant huis.

Strengere regels etc. 3 ambtenaren op bezoek maar uiteindelijk heb ik alles moeten afbreken. Toen zijn ze foto's komen maken om het dossier te sluiten. De laatste ambtenaar die op bezoek kwam heeft gezegd dossier is gesloten, wat ik daarna deed was niet zijn zorg, hij zou niet meer langskomen.

Omdat mijn kuikens al twee maanden oud zijn ben ik dus noodgedwongen weer begonnen. Op het dak en wat kleine details na klaar.

De kuikens/kwartels, kanaries,putter,mexicaanse mussen, rijsvogels en zebravinkjes voelen zich al thuis.

s3g8l2.jpg

29o3azq.jpg

2ptnq5y.jpg

Geplaatst:

Het ziet er leuk uit Jos, daar zullen je vogels veel plezier in hebben, en gelijk heb je dat je weer hebt opgepakt.

Wat heb je trouwens ook een leuk hondje, hij zit zo voor de voliere of hij zegt die zijn van mijn

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Zo is hij ook Hans, zit iets van een of andere terrier in.

Hij bijt niet maar blaft heftig als iemand binnen zijn teritorium komt.

Maar dat vind ik best, hoef ik de deur niet af te sluiten als ik naar de tuin ga.

Hebben dus al jaren zo'n dure alarm installatie maar heb eigenlijk meer vertrouwen in de hond.

Geplaatst:

Inderdaad boven verdieping voor de vogels, beneden voor de kippen.

Maar zoals gezegd nog niet helemaal af, vanavond wellicht met mijn zoon de damwand-golfplaatjes erop. De kuikens hebben het toch het liefst droog.

Kunnen er zo'n heerlijk stofbad nemen. Je ziet ze genieten.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Mijn radijzen hebben pech gehad, ik ga voor drie weken naar Frankrijk.

Ze hadden nu nog geen echt wedstrijdformaat, geschat 3/4 cm. Hopelijk houden ze het tot we terug zijn anders jammer dan.

De buren en mijn kids zorgen voor de tuin en de beesten.

Dus we laten alles met een gerust hart achter.

Eerst naar Luxemburg op familie-bezoek dan naar Stenay. Vervolgens bij Jet (appelvrouw) langs met aardbei en frambozen-stekken.

Bij hun een kijkje op de jaarmarkt nemen.

Vervolgens naar Charmes, Strassbourg en Mulhouse. Dan komen we eind deze maand, begin volgende maand in de buurt van Leslie.

Kunnen daar overnachten op hun landerijen, hun huis in wording en de tuin bewonderen.

Vervolgens stopt de planning en zullen we ter plaatse bedenken wat het vervolg zal zijn.

Radio-stilte mijnerzijds de komende 2/3 weken dus.

Au Revoir,

Mes Amis du Jardin.

(poging alvast weer een beetje "in het Frans" te komen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Je had natuurlijk een mega radijs van hout kunnen draaien....en dan rood verven

Ik kwam deze twee tegen op het internet....vond ze wel moestuin-gerelateerd dus:

Voor de walnoten te kraken:

977_1d58aef42a01ef44c2a627bf6a6f3456.jpg

en een appeltje voor de dorst:

977_af9737a531ee503d9e2587bdd711f088.jpg

Geplaatst:

De notenkraker is inderdaad een populair draaiersobject, met name de in Duitsland zo populaire poppen.

Probleem echter is de schroefdraad, dat is een speciale techniek, waar je veel geduld en speciale snij-ijzers voor nodig hebt.

En wat de radijs betreft, geen punt, zo gedraaid op elke gewenste maat.

Aleen bij het snijden beetje moeilijk, zal zagen worden.

Geplaatst:

Vanmiddag weer "hoogzomer", terug uit de tuin, toch maar weer een paar foto's gemaakt.

Tijdens onze vakantie waren de stokbonen letterlijk de lucht ingegaan, ruim 4 meter, dus de bovenste niet meer bereikbaar.

Heb ze gewoon laten hangen nu enkele emmers droge bonen. Ik zie de witte bonen in (eigen) tomaten saus al helemaal zitten.

Het vochtige weer van deze zomer heeft de knolselderie ook tot ongekende dikte laten groeien.

En last but not least, de puntpaprika's zijn eindelijk aan het kleuren. Nog even dit lekker zonnetje en het komt helemaal goed.

De kleine pepertjes doen het trouwens al jaren prima, ben al enkele maanden aan het plukken en drogen.

Straks als het kouder wordt gaat de bak zo de koude kas in, verleden jaar nog pepertjes tot in het voorjaar geplukt.

resized_208_73278a4a86960eeb576a8fd4c9ec6997.jpgresized_208_698d51a19d8a121ce581499d7b701668.jpgresized_208_5fd0b37cd7dbbb00f97ba6ce92bf5add.jpg

Geplaatst:

ziet er allemaal goed uit Jos, zou ik ook nog worteltjes kunnen zaaien in de koude kas? ze kunnen tot -6 hebben geloof ik, ja niemand kan voorspellen of het een zachte of harde winter wordt. jij hebt er verstand van vandaar deze vraag, nu even onder deze topic, want er zijn planty personen op dit forum die zoveel meer weten als ik ,Jeanne

• Nieuwe aanmaken...