Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Jos seizoen 2011


jos

Aanbevolen berichten

Nee sorry Leslie het is geen stinkende gouwe die staat hier veel in het wild.

Het gele sap wordt op wratten gesmeerd, helpt best goed.

Het is een teer plantje met gele bloemetjes die later minipeultjes geeft waaruit de zaadjes alle kanten opspringen.

Het is nu donker zal er morgen een duidelijke foto van maken.

Ik kom nu gewoon niet op de naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammerdan Jim, de afdeling bouw en woningtoezicht heeft de bouw van de voliere stilgelegd. Inmiddels zijn twee ambtenaren hier geweest en hebben foto' s gemaakt. De belofte op korte termijn te laten horen of de voliere in het bestemmingsplan past is de laatste twee weken nog niet nagekomen.

Het nachthok wordt 75x75, de voliere 300x300, de hele buurt is enthousiast maar wet is wet.

Inmiddels zijn de meeste eieren uitgekomen en is mijn hoop dat ik na de Pasen verder kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee sorry Leslie het is geen stinkende gouwe die staat hier veel in het wild.

Het gele sap wordt op wratten gesmeerd, helpt best goed.

Het is een teer plantje met gele bloemetjes die later minipeultjes geeft waaruit de zaadjes alle kanten opspringen.

Het is nu donker zal er morgen een duidelijke foto van maken.

Ik kom nu gewoon niet op de naam.

 

Daar ik geen wratten heb, heb ik stinkende gouwe bovenaan mijn lijst van ongewilde planten gezet Maar ik ben wel reuzenieuwsgierig naar je rotsplantje met gele bloempjes en minipeultjes. Lijkt me leuk! Ik wacht rustig af tot de naam weer in je opkomt of totdat ik ze gevonden heb in mijn plantenboekje (met behulp van betere foto)!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammerdan Jim, de afdeling bouw en woningtoezicht heeft de bouw van de voliere stilgelegd. Inmiddels zijn twee ambtenaren hier geweest en hebben foto' s gemaakt. De belofte op korte termijn te laten horen of de voliere in het bestemmingsplan past is de laatste twee weken nog niet nagekomen.

Het nachthok wordt 75x75, de voliere 300x300, de hele buurt is enthousiast maar wet is wet.

Inmiddels zijn de meeste eieren uitgekomen en is mijn hoop dat ik na de Pasen verder kan.

 

Ik weet het dit is geen topic over bouw- en woningtoezicht maar Jos hoe komen die ambtenaren in jouw tuin? Ik word plaatsvervangend kwaad als ik dit lees.....

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker puh ben niet off-line Jim maar je hebt gelijk.

Ik woon op een hoek en de zijkant van mijn huis waar de voliere komt wordt door de gemeente ook als voorkant gezien (zeggen ze) en dus ben je aan strikte regels gebonden.

In mijn tuin zitten bij goed weer de hele dag wat oudere buren (plaatselijke hangplek voor ouderen), mijn schuld ik heb de bankjes gemaakt en iedereen vond het leuk als ik de vogels van achteren naar de tuin zou halen.

Inmiddels heb ik een bevriend raadslid ingeschakeld, afwachten dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

De voliere is er niet meer heb iemand van bouw en woningtoezicht hier gehad die aangaf dat ze er op het gemeentehuis geen raad mee wisten.

Ik had twee opties: tekening laten maken en vergunning aanvraag (geraamde kosten min 500 euro)

Of afbreken.

Ik heb voor deze laatste optie gekozen (wel voor een kleine 500 euro materiaal liggen nu).

Dan komt deze meneer van de gemeente morgen een foto maken van de kale plek en kan hij het dossier sluiten.

Waar ik met de inmiddels steeds groter groeiende 6 kuikens naar toe moet moet ik nog even uitdokteren. Eerst dacht ik ze gewoon in de hal van het gemeentehuis te gaan uitzetten maar dat vind mijn vrouw niet zo'n goed idee.

Ik heb nog een optie maar dat is een beetje illigaal daarom zal ik er nu niet verder over uitweiden. Wellicht later in het jaar kom ik er op terug.

Trouwens van de week artisjokken gezaaid, kom ik vanmorgen op de tuin staan daar 6 plantjes van zo'n 15cm van de tuin-buurman die ik verleden week 7 meter steigernet had gegeven.

What goes around, comes around.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Jos, mischien kun je overwegen een kleiner desnoods verplaatsbaar nacht hok met dan grotere ren, ik zou het jammer vinden als je je kippen nu niet kunt houden.

Of andere plek volgens mij kunnen ze toch niet een kippenhok verbieden er zal toch een soort van grote zijn waaronder je geen vergunning nodig hebt.

Artisjok heb je nooit voldoende omdat ze niet geheel winterhard zijn en prachtig kwa blad en bloem.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hadden inderdaad overwogen om er wielen onder te zetten zodat hij zogenaamd verplaatsbaar zou zijn maar ik vond dat te flauw.

Achteraf misschien toch beter.

We wachten nu gewoon even af en kijken over enkele weken verder.

Wat betreft de artisjokken, in vrijwel elk boek bespreekt men het scheuren maar over zaaien kom ik weinig info tegen.

Ik heb er gewoon wat in een klein zaaibakje gezaaid en dan wachten we af in de hoop dat ze stevig genoeg zijn om de winter te overleven.

Zou het wellicht raadzaam zijn ze voor de winter weer in de kas te zetten ?

PS,

De regendans heeft gewerkt mijn regentonnen zijn weer vol.

Het is alleen zowat ijswater wat er uit de lucht valt, het is een enorm temperatuurverschil met gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zeker dat je je atisjokken veel beter overhoud als ze vorstvrij bij je kunnen staan,

van denk ik 25 gezaaide artisjokken heb ik er stuk of 5 overgehouden na de winter deze stonden dus in vollegrond bij mij.

Ookal zou je bv maar een deel vorstvrij wegzetten als reserve, ik verwacht dat bij een stenge winter ik alle artisjok kwijt ben.

Ik vindt artisjok heel makkelijk zaaien/kiemen en harde groeiers.

 

lekker dat het bij je geregend heeft hier nog stralend zonnetje ik hoop wel dat jullie bui onze kant opkomt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans ik zal je raad opvolgen en aan het eind van het jaar enkele plantjes naar de kas verplaatsen, hij is weliswaar niet verwarmd maar omdat hij tegen de serre aanligt vriest het er vrijwel nooit.

Helly- het is gevoelsmatig minimaal 10 graden kouder dan gisteren.

Het was omstreeks 25 graden, ben vanmorgen opgestaan met korte broek aan om naar de tuin te gaan maar heb dat al vlug achterwege gelaten.

Het begon al in de voormiddag te regenen en bleef dit doen tot vanavond. Voordeel alle tonnen vol en de tomaten voor de derde en laatste keer omgepot ongeveer 75 planten een heel karwei de hele middag voor nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...