baronpieter Geplaatst: 31 mei 2012 Share Geplaatst: 31 mei 2012 hallo forum ledenwie kan mij helpen aan de determinatie van een reuze champignondoorsnee hoed ca 25 cmvlees wit en verkleurd niet bij het aansnijden'steel ca 15 cm en ca 3 cm dik geen knol aan de voetlamellen donkerbruin tot paarssmaak uitstekend kan op het net alleen de weidechampignon vinden maar deze is veel groterik vind ieder jaar bij mij in de tuin 1 of 2 exemplaren die echter al erg zijn aangevreten door insecten slakken etc voordat ik in de gaten heb dat er weer een in de tuin staat vraag is uiteraard of hij giftig is en wat voor naam dit paddestoeltje heeft Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Janine~Bustani Geplaatst: 31 mei 2012 Share Geplaatst: 31 mei 2012 Dit moet je echt overlaten aan de echte kenner. Paddestoelen hebben vaak een giftige soort die bijna 100% lijkt op de niet giftige-versie..... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
meekje Geplaatst: 31 mei 2012 Share Geplaatst: 31 mei 2012 Weidechampignons kunnen wel degelijk heel groot worden en ik denk dat het dat ook is...soms wel zo'n 28 cm groot Je vraagt of ie giftig is, maar zegt ook " smaakt goed"...Betekend dat dat je ze wel eens gegeten hebt? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
baronpieter Geplaatst: 1 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 1 juni 2012 bedankt voor jullie reactiesmet name die van meekje omdat de bevestiging van de mogelijke grootte van de betreffende paddestoel past bij de in mijn tuingevonden exemplaar en..... ja ik heb er al riant van gegeten, en .... hij is dus niet giftig Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.