peet van oosten Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 hallo beste moestuiners .wanneer kan ik spinazie zaaien onder een plastic tunnel .de grond waar ik op kweekt is een zandgrond tegen een houtwal aan .wie o wie weet het Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Hallo Peet, Zaaien vanaf januari/februari onder koud glas. Voor een plastic tunnel en volle grond zou ik wachten tot maart. Tenzij de tuin beschut ligt en het de komende maand zacht weer is. Spinazie kiemt namelijk vanaf temperaturen van ongeveer 7 graden c. Na het kiemen kunnen ze wel tegen lagere temperaturen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Nog een kleine aanvulling... gebruik voor de vroege teelt een scherpzadig ras (stekelige zaden) . Een scherpzadig ras is daarvoor meer geschikt dan een rondzadig ras. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Ik ga het half feb proberen, lukt het niet dan zaai ik later nog een keer, wel dan wel. Inderdaad scherp zaad dat is voor de vroege teelt. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts