Ga naar inhoud

Wat gaan we doen voor de teeltwedstrijd 2025?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Helaas kunnen wij t niet iedereen naar de zin maken.

De vorige aubergine was in 2012. Er zijn inmiddels nieuwe leden bijgekomen die deze variëteit nog niet kennen, en dit was onze keus voor dit jaar

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb van vorig jaar nog heel veel auberginezaden over (lang, dun en paars) en die moeten eerst eens flink produceren, dus ik ga alleen juichen. 

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat wordt nou het wedstrijd-element om je gouden eieren te meten? Eerste ei of de grootste of het totale gewicht van éen plant?

Edit: laat maar ik zie het al in het officiële wedstrijdtopic staan 😁

aangepast door woldistel
  • Like 1
Geplaatst:

Ik ben geen fan van het eten van aubergine, maar misschien smaakt deze anders dan de grote. Ik doe gewoon mee, want ik vind het een leuke vrucht. Geen ervaring met het kweken ervan, maar die gouden eieren wil ik niet missen. 

• Like 1
Geplaatst:
2 uren geleden, woldistel zei:

Edit: laat maar ik zie het al in het officiële wedstrijdtopic staan 😁

Waar staat dit? Heb ik totaal gemist in dit topic. 

Geplaatst: (aangepast)

Best leuk dat het geraden is n.a.v. de hints, @Liekie, gefeliciteerd! Wel meedoen hè?!

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat de aubergine weer gekozen is. Ik was 4de in 2012, het lukte me maar net aan. Sindsdien geen aubergines meer geteeld, dus nu in de herkansing. De eivorm is mooi en leent zich voor de weegschaal. De beschutte tuin ligt op het zuiden, een paar potten of bakken, goeie grond erin en gaan.

Wellicht zijn de veel genoemde wortelen (gele) en bieten kandidaten voor een volgende keer. Zo ja, dan doe ik wéér mee! :smile:

aangepast door HuubvG
regel over rauw eten weggehaald
  • Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...