Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Geplaatst: 3 januari Helaas kunnen wij t niet iedereen naar de zin maken. De vorige aubergine was in 2012. Er zijn inmiddels nieuwe leden bijgekomen die deze variëteit nog niet kennen, en dit was onze keus voor dit jaar 2 Quote
acpronk Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari (aangepast) 5 uren geleden, Lia56 zei: We hebben een winnaar. @Liekie gefeliciteerd We gaan dit jaar voor de Golden Egg Zat er dichtbij, helaas niet verder gekeken dan de eerste ronde aubergine. @Liekiegefeliciteerd, het is jou gegund. 3 januari aangepast door acpronk 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari (aangepast) Ik heb van vorig jaar nog heel veel auberginezaden over (lang, dun en paars) en die moeten eerst eens flink produceren, dus ik ga alleen juichen. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat wordt nou het wedstrijd-element om je gouden eieren te meten? Eerste ei of de grootste of het totale gewicht van éen plant? Edit: laat maar ik zie het al in het officiële wedstrijdtopic staan 😁 3 januari aangepast door woldistel 1 Quote
Arja Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Ik ben geen fan van het eten van aubergine, maar misschien smaakt deze anders dan de grote. Ik doe gewoon mee, want ik vind het een leuke vrucht. Geen ervaring met het kweken ervan, maar die gouden eieren wil ik niet missen. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari 2 uren geleden, woldistel zei: Edit: laat maar ik zie het al in het officiële wedstrijdtopic staan 😁 Waar staat dit? Heb ik totaal gemist in dit topic. Quote
Arja Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari https://www.moestuinforum.nl/topic/52739-teeltwedstrijd-2025-aubergine-golden-egg/ 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 januari Auteur Geplaatst: 3 januari @Gittain het officiële wedstrijdtopic 2025 1 Quote
Gitta Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari Ik heb het inmiddels gevonden. Bedankt. Ik ga er over nadenken of ik mee doe of niet. 1 Quote
HuubvG Geplaatst: 3 januari Geplaatst: 3 januari (aangepast) Best leuk dat het geraden is n.a.v. de hints, @Liekie, gefeliciteerd! Wel meedoen hè?! Ik vind het eigenlijk wel grappig dat de aubergine weer gekozen is. Ik was 4de in 2012, het lukte me maar net aan. Sindsdien geen aubergines meer geteeld, dus nu in de herkansing. De eivorm is mooi en leent zich voor de weegschaal. De beschutte tuin ligt op het zuiden, een paar potten of bakken, goeie grond erin en gaan. Wellicht zijn de veel genoemde wortelen (gele) en bieten kandidaten voor een volgende keer. Zo ja, dan doe ik wéér mee! 3 januari aangepast door HuubvG regel over rauw eten weggehaald 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.