Leo1 Posted December 30, 2024 Share Posted December 30, 2024 Hallo, ik heb een vraag en wie weet kan iemand mij hier mee helpen graag zou ik Champignons gekoeld willen bewaren in een emmer in raap olie/ knoflook olie. ik heb alleen geen idee hoe ik hierbij de houdbaarheid van 3 maanden krijg. is olie wel een conserveermiddel? en wat voor proces dient er te moeten gebeuren als je dit perfect wil doen. - blancheren en dan grillen of juist andersom - of enkel alleen grillen en dan afvullen met olie. ik hoor graag of iemand hier iets meer over weet alvast bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted December 30, 2024 Share Posted December 30, 2024 Ik weet niet of een plastic emmer met olie voldoende conserveert. Inmaken kan wel, zie o.a. dit topic: Tip: als je de zoekfunctie gebruikt op dit forum, kom je meer ideeën tegen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 2 Share Posted January 2 Ik maak champignons wel graag in en dan zijn ze (hopelijk?!) langer dan 3 maanden houdbaar. Ik gebruik daar het recept voor van de Turkse ingemaakte paprika’s alleen doe ik er dan nog heel veel tijm en rozemarijn bij. Met het vocht alles in glazen potten en voila. Sterker nog, ik ga nu wéér een pot open trekken. Krijg er weer zin in! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts