Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maar ik ga ook stoppen met dit geneuzel over het functioneren van dit forum. Ik heb geen klachten. Iedereen komt of gaat in vrijheid. Ik ben heus wel in staat tot diepgang, maar elke dag even langs het forum is ook ontspanning voor me. Helemaal als ik met vermoeide voeten op een krukje omhoog achter mijn compje zit. Fotootjes kijken van andermans oogst, heerlijk. De trots van de meesten kan je door het scherm heenvoelen.

Exact, en een foto zegt meer dan 1000 woorden! (soms)

genieten

Geplaatst:

Ik ben niet zo'n frequente poster op dit forum, maar ik kom hier toch al meer dan een jaar. En ben zo vrij om even mijn mening te geven over de kritieken die ik lees

Persoonlijk vind ik dit soort openbare afscheidsposts een vorm van misplaatst prima-donnagedrag. Het is het equivalent van een discussie beginnen, en bij het eerste weerwoord vertrekken met slaande deuren. Niet constructief en eigenlijk een beetje kinderachtig.

Ik snap best dat sommigen er wel eens genoeg van krijgen. Dit forum is (volgens mij) veel drukbezochter dan vorig jaar, toen het nog iets meer een plek voor intimi was. Dat heeft ook gevolgen: er komen steeds vaker mensen die een zakje zaad bij de Praxis hebben gekocht en nauwelijks weten dat ze het in de grond moeten stoppen. Ze eisen een antwoord op een vraag in beroerd Nederlands, en verdwijnen spoorloos als er een antwoord is gegeven. En vaak zijn die vragen al honderd keer gesteld en beantwoord.

Toch hoort dat bij een groeiend forum, en ik denk dat we nog honderd keer zullen moeten uitleggen wat je moet doen met uitlopers van aardbeien, hoe diep je de aardappels poot, en waarom de worteltjes na 1 week nog niet opkomen. De realiteit is dat veel mensen te beroerd zijn om een boek open te slaan. Ze vragen liever. Ik zie het ook bij mij op het volkstuincomplex: nieuwe tuinders maken fouten die je al voorkomt door een moestuinboek uberhaubt open te slaan. Maar als je geen zin hebt in die vragen, dan lees je ze toch gewoon niet?

Van de ervaren rotten hier heb ik een hoop geleerd, maar meestal door te zoeken in de vragen. Dat gaat niet altijd even makkelijk, zelfs voor iemand met de nodige forum-ervaring als ik (*kuch*). Ik kan me best voorstellen dat mensen daarom liever een nieuwe vraag stellen. Ik geef ook toe: ik zal hem niet zo snel beantwoorden. Ik kom hier vooral om oplossingen te zoeken voor mijn problemen en te zien welke oplossingen mensen hebben gekozen, en anderen te helpen met mijn oplossingen. Niet om iemand voor de tiende keer uit te leggen - nouja, jullie snappen het. Maar ik heb ook gezien dat er mensen zijn die het met alle liefde wel opnieuw uitleggen. Kudoos!

Mijn punt is: dit forum gaat de goede kant op. Het is informatief, veelomvattend, en de keren dat ik een vraag had is ie in een oogwenk beantwoord. Dat is toch waar het in de eerste plaats voor is opgezet? Complimenten dus voor de admins, die het soms best moeilijk hebben met posts te ordenen, van een duidelijker titel moeten voorzien of mensen tot de orde moeten roepen. En dan ook nog het verwijt krijgen dat het tè gezellig wordt.

Tsja...

Geplaatst:

Jammer dat jullie gaan Leslie, Jeanne en Menph. Ok, niet altijd waren de discussies zo geweldig voor iedereen die mee las, maar jullie hebben toch wel flinke bijdragen gedaan aan dit forum.

Het ga jullie goed!

Good things come in small packages

Geplaatst:

Persoonlijk vind ik dit soort openbare afscheidsposts een vorm van misplaatst prima-donnagedrag. Het is het equivalent van een discussie beginnen, en bij het eerste weerwoord vertrekken met slaande deuren. Niet constructief en eigenlijk een beetje kinderachtig.

Mijn punt is: dit forum gaat de goede kant op. Het is informatief, veelomvattend, en de keren dat ik een vraag had is ie in een oogwenk beantwoord. Dat is toch waar het in de eerste plaats voor is opgezet? Complimenten dus voor de admins, die het soms best moeilijk hebben met posts te ordenen, van een duidelijker titel moeten voorzien of mensen tot de orde moeten roepen. En dan ook nog het verwijt krijgen dat het tè gezellig wordt.

Précies!!

Dank je wel Sokrates om mijn mening en gedachten voor me te verwoorden

Geplaatst:
Ook ik zeg mijn deelname aan moestuinforum op.

Als je op moestuinforum een beetje kritisch bent en je nieuwe ideeen spuit (ik zie dit alweer helemaal fout gaan Martijn!) kun je rekenen op censuur.

Gister zijn er weer x berichten van me verwijderd omdat ze uitgaan van reguliere opvattingen en hier alleen de 'biologisch verantwoorde' menig verkondigd mag worden.

Toch ben ik benieuwd om wat voor berichten dit gaat.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

De berichten waarin hij iedereen belachelijk noemt die iets anders doet dan een slak vermoorden. Bijvoorbeeld. De boel escaleerde enorm, ik heb iedereen uit laten razen, en er de volgende ochtend weer een beschaafd topic van gemaakt. Waarin Menph gewoon zijn manier van slakken weren (slakken korrels buiten, en in de kas iets sterkers) heeft uitgelegd.

Geplaatst:
Van de opzet van 1 centraal topic (zoals ze op bijvoorbeeld de technische site tweakers doen bij producten als mobiele telefoons), bijvoorbeeld waarin alle basilicum vragen beantwoord worden is juist afgestapt omdat de vele vragen dan verscholen zitten in de wir-war van informatie.

De moestuin wiki is dus een projectje sowieso zonder toekomst?

Geplaatst:
Ook ik zeg mijn deelname aan moestuinforum op.

Als je op moestuinforum een beetje kritisch bent en je nieuwe ideeen spuit (ik zie dit alweer helemaal fout gaan Martijn!) kun je rekenen op censuur.

Gister zijn er weer x berichten van me verwijderd omdat ze uitgaan van reguliere opvattingen en hier alleen de 'biologisch verantwoorde' menig verkondigd mag worden.

Met mij verdwijnt wéér een stukje kennis.

Ik heb een bachelor agrarisch docent en ageer als men hier voor de zoveelste keer weer eens totale onzin verkoopt.

Dat kan en dat moet op een forum. Zo niet hier.

Salut.

Dit is wel weer typisch de Menph uit-de-hoogte houding.

Geplaatst:

Leslie, spijtig om te lezen dat je ons gaat verlaten. Ik las en bekeek je bijdragen en foto's erg graag. Het ga je goed en hopelijk tot ziens.

Menph, jou afscheidsbericht siert je. De oplettende lezer zal een dubbele betekenis toekennen aan die laatste woorden. Dat er kennis verloren gaat staat buiten kijf maar iemand die ook op andere forums bekend staat als een iemand die vooral komt zieken en provoceren schetst ook een ander beeld. Ik heb je leren kennen als iemand met twee gezichten, aan het ene kant uiterste nuttige bijdragen (zeker de laatste weken!) en helaas aan de andere kant zeer provocerende berichten die niks met kennisdeling, discussie of informatief van doen hebben. Dat valt niet goed te praten en kan en hoort niet op een forum. Zeker niet hier. Je verschuilen achter dat het beheer hier alleen uitgaat van reguliere opvattingen en biologisch verantwoorde meningen, gecensureerd worden en het niet mogen geven van je mening is dan ook meer dan jammer. Je inhoudelijke informatieve bijdragen zijn blijven staan, je opzettelijk provocerende berichten (met geen enkel ander doel) zijn verwijderd. De oplettende lezer zal dat ook gezien hebben, tenminste ik wel, en dat maakt je bericht pijnlijk. Nogmaals het siert je om dan zo'n bericht te schrijven alsof je niet de ruimte hebt gekregen om je mening te ventileren. Niets is minder waar. Vanuit het forumbeheer heb je alle ruimte gekregen om te ageren als men hier, volgens jou, voor de zoveelste keer weer eens totale onzin verkoopt. Zo hoort dat ook, op een informatief forum, maar wel met respect en enig fatsoen. Dit alles vind ik persoonlijk erg jammer want ook jou inhoudelijke bijdragen las ik graag.

Wel is het zo dat niet iedereen even open staat voor discussie, zeker als het om een niet biologische verantwoorde mening gaat, en ik ben ook met je eens dat zoiets erg jammer is. Verder zijn de vele 'luie en gemakzuchtige' vragen debet aan een groot aantal factoren waarvan sugar en sokrates enkele beschrijven. Ik zal de laatste zijn om andere factoren niet te erkennen.

Daarmee sluit ik ook meteen dit topic. Het heeft weinig meer met het afscheid van veuverdourc (leslie) te maken maar is verworden tot een natrap topic (waar ik me helaas ook nu schuldig aan heb moeten maken).

Leslie: het ga je goed

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...