Geplaatst: 8 november8 Nov Krijgen jullie ook vaak "uet" in de tekst? 8 november8 Nov aangepast door peulenschil
Geplaatst: 8 november8 Nov Vandaag pompoen-paprikasoep! Met een flespompoen, een solor pompoen (oranje), de kleine zoete aardappelwortels, een grote gele en wat kleine groene en rode paprika’s, en enkele gewone wortels, alles uet. Gekruid met van alles en nog wat, op smaak gebracht met de gele sambal ook van onze eigen pepertjes. En dan nog chutney en kweepeergelei op de crackers. Gaat goeoeoeoed!Ps de bloemen op de achtergrond zijn ook uet. Met wortelloof als ‘groen’. 8 november8 Nov aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 november8 Nov Ik wou niet weer pompoen eten, maar wij hadden 2 zakken spruiten gekocht in Nederland en die kan ik niet tot maandag laten liggen. (morgen liflafjes op zondag).Heb ik dit recept gebruikt: https://www.jumbo.com/recepten/geroosterde-pompoen-en-spruiten-506357Na 20 minuten nog niet gaar (mijn man houdt van zachte groente), nog 15 minuten gebakken, de laatste 10 minuten wat lager om zachtjes te laten garen. De cranberry's waren niet helemaal vers meer, maar nu dus keihard. De spruiten waren sponzig, Niet geslaagd.En ik dacht er heerlijke Patatas Bravas erbij te maken, in Spanje zo lekker! Had ik een potje kant en klare saus hier in Duitsland gekocht, volgens recept Spanje maar in Duitsland gemaakt. Vies! Smaakt zurig met een tintje van parfum. Ik heb nu nog 1,5 pot. Ik zal de volgende keer er heel veel kruiden doorheen doen, ik had er al knoflook doorheen gedaan.Gelukkig gaat 95% van recepten die ik probeer wel lekker. Jammer van de pompoen. Net als het brood en de cake die ik ook niet geweldig vond. Nu mijn eigen geteste recepten maar gebruiken voor de overige pompoenen. Maar even een paar dagen niet. Er is nog heel veel andere groente uet.
Geplaatst: 8 november8 Nov Heerlijk @Tanja65!! Dat is groots genieten! Mooi ook dat wortelloof icm de bloemen. 💚
Geplaatst: 9 november9 Nov Ik at allen en dat is dan precies goed moment om de broccolischeuten te verwerken 😊 Door de tortelini kaas deze keer en met schepje groene pesto . Een snackkommertje erbij ; lekker en lekker makkelijk 😋😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 10 november10 Nov Toscaanse kip uit de slowcooker, recept van aha. Met zongedroogde tomaat. Heel apart omdat er ook melk bij ging waar je later helemaal niks van terug zag. Lekkerrrrr maar wel wat teveel zon gedroogde tomaat naar mijn smaak. De kipfilet uJt, de kruiden zoals tijm rozemarijn en dragon uet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 november10 Nov Auteur Hier stond de slowcooker ook aan, met daarin een runderrollade uet, op een bedje van eigen aardappels en wortels en pastinaak. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 november10 Nov O lijkt me ook bijzonder lekker. De pastinaak is heel snel gaar ik hoop dat het geen soep is geworden !De kip aten we gisteren vandaag een stamppot van aardappel, zoete aardappel en bietjes en daarbij rookworst alles uJt👍 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 november10 Nov Auteur Nou ik dacht alles een soort van af te gieten en dan een beetje te stampen. Heb de stukken best groot gelaten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 november10 Nov De eerste X van het seizoen (gekochte) stoofpeertjes met eigen saffraan. Zoooo lekker. We aten 5 u getrokken kippensoep met groente en vermicelli en een gekocht brood met kruidensmeersels en gemixte turşu. De turşu past er niet bij, maar daar had ik gewoon mega veel zin in. Het is nu op. Heb alleen nog pepermix en augurk over. Moet nieuwe maken.
Geplaatst: 13 november13 Nov Aparte compôte gemaakt met nashi peren en appels. Op smaak gemaakt met verse gember en vanillemerg. Lekker hoor. Verder ramen met vis en tetragon uet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 november13 Nov Pompoen pannenkoeken met een salade. Echt heel lekker, maar er kon meer kaas bij, dat zal ik omschrijven in mijn recept.
Geplaatst: 16 november16 Nov Een verdraaid lekkere fritatta. Zo’n lekker gerecht om restjes enzo op te maken. Vandaag o.a. met paksoi en welsh onion uit de tuin. De paksoi van Vrouwholle gehad, na een slakkenaanval niet veel meer over, maar lekker in de fritatta gedaan. Ook aardappel, tomaat en ham zat erin, maar die kwamen niet uit de tuin!
Geplaatst: 17 november17 Nov Dat klinkt goed Jootje. Klinkt als een bakplaatmaaltijd met eibodem. ( traybake dus maar dat vind ik zo’n lelijk en stom woord). En de maaltijd van Petra bracht me op het idee om weer eens arepa di pompuna te maken. Maar niet vandaag of morgen maar als de kleinkids er zijn bv. Voor mezelf ben ik meer van de roti variant met pannekoeken.Vandaag Nasi Koening met een groente wok van wortel en kool uJt en gebakken tempé blokjes en cômpote van appel en nashipeer met gember. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november17 Nov Hmmm 😋, komkommerstukken uet die ik afgelopen zomer op azijn had gezet. Gelukkig heb ik vrij grote potten gemaakt. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 17 november17 Nov O goed idee! Ik ga even wat van mijn eigen meloenschil zoetzuur zo serveren bij de nasi. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november17 Nov Vanavond nieuw zeelandse spinazie uit de wok met gebakken aardappelschijfjes en Duitse biefstuk.
Geplaatst: 17 november17 Nov Vanavond weer wat lekkers gemaakt a.d.h.v. wat ik allemaal uit de tuin haalde vandaag.3 Soorten salade uet en mango-avocado salsa gemaakt met Espelette pepertje uet.Quinoa Tricolor met kerriekip erbij en gebakken Tatsoi en Rode Tatsoi uet met gember, sojasaus, sesamolie en knoflook.
Geplaatst: 17 november17 Nov 4 uren geleden, appelvrouw zei:arepa di pompunaEven opgezocht, hoe maak jij het klaar? Ook met rozijnen?
Geplaatst: 17 november17 Nov Dat deed ik wel ooit maar ik eet geen rozijnen meer. En eerlijk gezegd zonder zijn ze lekkerder. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november17 Nov Bedoel je havermout in plaats van bloem? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 november18 Nov Wij eten vanavond en Turkse soep met bulgurballetjes met gehakt en veel pepermunt met bottenbouillon. Kruidig en perfect bij dit gure weer. Erna noodles met verse groenten. Heb mooie paprika’s en pepers erin en gekocht spul. Heb het al gewokt want druk op dinsdagen en laat thuis. Alles staan klaar. Alleen nog de noodles koken en afgieten en de boel opwarmen. Geprobeerd een soepfoto te maken. Voor het idee zamazegge
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.