Dahli Geplaatst: 23 mei Geplaatst: 23 mei 3 uren geleden, Petrasmoestuin zei: Of heb je het zelf zo mooi geknipt? Zelf geknipt 😊. 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 24 mei Geplaatst: 24 mei (aangepast) Ik heb hetzelfde (uit gemak) gegeten als gisteren. Alleen was het nu lekkerder. Want ik had minder Schmand, olie en azijn genomen en dan proef je meer de inhoud. En een gegratineerde kaas i.p.v. Mozzarella. En daarna ijs met aardbeien en slagroom. 24 mei aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei Een soepje van zoete aardappel en passata ( uJT) plus wortel. Veel kruiden uEt, laurier, bonenkruid, majoraan, peterselie, selderijblad. Lekker dik, zoetzout en ook kruidig. Aardbeitjes in de winkel gekocht. Van die kleine Hollandse. Ik ben geen aardbeifan maar een enkele keer als deze mooie kleine vaak Brabantse aardbeien te koop zijn ga ik overstag. En dan op een beschuitje bestrooid met rietsuiker😋😋 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei 7 hours ago, appelvrouw said: aardbeien ... op een beschuitje bestrooid met rietsuiker Gebakje! Raapstelen stampot met een prutje van verse knoflook en knoflookbloemknoppen, en wat paprika en tomaat uit de winkel. 2 Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei Gestoofde palmkool uJt en een witlof zalm schotel met sesamolie en gember.O en een lekker wit broodje bramenjam de jam uit het laatste potje @Jorieke123 hoe gaat het met de bramen tot nu toe? 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 25 mei Auteur Geplaatst: 25 mei Daar zitten veeeeel knoppen in! Ziet er weer goed uit. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gitta Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei Het was gisteren. Gemengde sla helemaal uit eigen tuin. Wintersla, winterpostelein, rode mizuna, paar blaadjes van raapstelen, de laatste spinazie, radijzen en rode Batavia pluksla (uit het test pakket van mm). 2 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 25 mei Geplaatst: 25 mei Ik heb weer heerlijk gegeten. Weer een Duits recept, alleen die azijn dat vind ik te veel. Geen 3 el, ik had er 2 gedaan, maar 1 vind ik genoeg. Met heel veel kruiden uit mijn tuin, alleen de dille en de zuring is nog niet opgekomen en tuinkers heb ik momenteel ook niet. Ga ik weer zaaien vanavond. Het recept schrijf ik straks weer uit, is echt om te herhalen. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 26 mei Geplaatst: 26 mei Een bijzondere salade gemaakt, alleen die Buratta, die hoeft voor mij niet. Die smaakt nergens naar, dus volgende keer vervangen door Feta of HIrtenkaese. De poedersuiker, bourbon en balsamico azijn vervangen door een beetje Balsamico azijn en schenkstroop. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Maissoep met eigen peterselie en bieslook (moest aan @patrijs denken en dat als ik vaker maissoep zou eten, ik een meter bieslook nodig heb. Kom ik een beetje in de buurt van zijn aantallen)En erna pasta met eigen puree en een eetlepel paprikapoeder. Maar was toch flauw. Ook weer een schaal aardbeien gegeten, maar ook een kilo aardbeien gekocht. De winkelaardbeien zijn mega lekker dit jaar met al die zon. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei (aangepast) Linzensoep gemaakt met appel, kokosmelk en kalkoen. Een favoriet van mij, helaas niets uit de tuin. Alleen de knoflook, die ik uit de bosaardbeitjes haalde van vorig jaar. 27 mei aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Gitta Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Bij de lunch een heerlijke omelet gemaakt. Met basilicum (deze kon ik toppen vandaag), lenteui, rode ui en knoflook. Dit allemaal uit eigen tuin. De eieren kwamen van mijn moeder. De gedroogde kruiden en melk bij de supermarkt vandaan. 3 Quote
Vrouwholle Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei (aangepast) Vandaag pas mijn al eerder geoogste sugersnaps en tuinbonen gegeten. Ze bleven langer vers dan ik gedacht had in koelkastdoosje met keukenpapiertje onderin 👍😊 Ik kookte tortellini kaas en roerbakte ui en knoflook en ongv 4 min de sugersnaps en tuinbonen mee geroerbakt. Gekookte kwarteleitjes van eigen kwartjes erbij en scheutje grassige olijfolie, peper en zout erdoor. Ik wilde ook nog verse bieslook en peterselie maar het regende mij net wat te hard om die te gaan knippen…😬 Ook zonder was het heerlijk en kwamen de smaken mooi puur tot hun recht! 😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱 27 mei aangepast door Vrouwholle 6 Quote
Gitta Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Er staat een gemengde salade op de planning. De sla is echt hard gegroeid de afgelopen dagen met de regen. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Ook hier weer een lekkere salade, rode krul, ijsberg, uitjes, paprika en veel kruiden 3 Quote
Arja Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Hier wordt brandnetelsoep gemaakt, het ruikt al lekker naar verse knoflook enzo. 3 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei (aangepast) Ik heb dezelfde salade als eergisteren gemaakt. Een beetje aangepast naar mijn smaak. De pistache noten heel gelaten. I.p.v. perzik heb ik nu verse Mango genomen, niet gebakken. Geen postelein, maar veldsla erbij. De andere sla hetzelfde. Geen Buratta, maar stukjes zachte geitenkaas. Daarover wat honing en balsamico azijn erover gedaan. Mijn man heeft wel 4 x gezegd hoe lekker hij deze salade vindt. Die gaan wij erin houden. 28 mei aangepast door Petrasmoestuin 4 Quote
Mellie Geplaatst: 28 mei Geplaatst: 28 mei Restje maissoep van gisteren en aardappeltjes met heel veel knoflookpasta en paprikapoeder en kip met ook veel knoflookpasta en paprikapoeder. Er is niet eens een half jaar voorbij en ik heb mijn jaarvoorraad aan paprikapoeder al opgemaakt 4 Quote
bonnie f Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Paarse peultjes, gewekte aardappel en zalm. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Petrasmoestuin Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei (aangepast) Pilav, met aardappelen, met de postelein salade met de eiersaus. Ik had alle postelein weggehaald om te blancheren, maar was niet nodig, alles gebruikt. 29 mei aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Gitta Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Raapstelen soep, met Raapstelen, krul peterselie, dille en knoflook uet. De rode uien nu nog uit de winkel. Die zijn bijna op. Ik heb al een paar dikke uien gezien. Dus als de laatste 3 uit de winkel op zijn, ga ik uien uit de tuin rustig aan oogsten. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei Nog steeds raapstelen? Ik heb ze ook een paar weken geleden gezaaid, maar ze groeien niet. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 29 mei Geplaatst: 29 mei @Petrasmoestuindit was de laatste keer. Heb nu het vak leeggeoogst. Tijd dat er op die plek wat anders komt te staan. Ik heb er 5x van geoogst. Volgend jaar weer. Het is me goed bevallen. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 30 mei Geplaatst: 30 mei Posteleinsalade de grap is, dat ik nog nooit postelein heb gezaaid noch zaadjes van heb. Komt her en der op. Soms zet ik wat jonge plantjes bij elkaar. Was toch een makkelijke en smakelijke salade met yoghurt! 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.