appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2012 Share Geplaatst: 3 juni 2012 De dille komt aardig op, en ik zou het behalve vers gebruiken ook graag drogen. Nu is dat volgens mij niet zo gemakkelijk..je krijgt het natuurlijk wel droog..maar dan is het niet meer zo smaakvol. Tot nu toe heb ik het aan de lucht geprobeerd ( in kleine bosjes op de zolder..weinig licht wel lucht.)Hoe doen jullie dat? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Astrid Geplaatst: 4 juni 2012 Share Geplaatst: 4 juni 2012 Ik heb een zg de-hydrator waar wel wat smaak verloren gaat maar omdat het zo snel gaat, heb je het in je oven geprobeerd? Wat is de laagste stand van je oven? mijne is 170 F, wat neerkomt op 75C ongeveer..leg je dille in de oven op die stand of iets lager als je kunt (rond de 60C) en droog je kruiden snel. Toch geeft drogen altijd minder smaak..ik vind invriezen smaakvoller Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 4 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 4 juni 2012 O, mooi Astrid..mijn oven kan op 40 graden. Drogen in de oven denk ik eigenlijk nooit aan; ik probeer het voor de dille.Ik vries ook kruiden in, maar mijn keuken is ver van de vriezer en ik wil ook graag wat van eigen kruiden voor de snelle grijp. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 6 juni 2012 Uiteindelijk heb ik nog even verder gezocht..ik hoorde van drogen in de magnetron. Dat heb ik gedaan..een dun laagje dille op bakpapier en losjes afgedekt met een velletje bakpapier. 600 watt en drie minuten per laagje. Vanavond was de kachel aan en heb ik het nog nagedroogd in een grote schaal. Zonet kon ik het mooi fijnmaken tussen mijn vingers..het ruikt heerlijk Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 6 juni 2012 Share Geplaatst: 6 juni 2012 Ik droog kruiden ook maar maal ze niet fijn...duw ze zo groot mogelijk in het potje omdat ik het idee heb dat bij het fijnmalen nog aroma verloren gaat omdat je dan het kruid ruikt. Waarbij gebruik jij gedroogde dille? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 6 juni 2012 Share Geplaatst: 6 juni 2012 Lekker in een dille dressing Geedee Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 6 juni 2012 Waarbij gebruik jij gedroogde dille?Inderdaad in een dille-dressing, en ik ben nogal verslaafd aan zalm met dille.Ik maak het ook niet superfijn, je hebt gelijk dat groter beter is, ik heb de kleine takjes van de grote gewreven. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 7 juni 2012 Share Geplaatst: 7 juni 2012 In de magnetron gaat met alles heel goed. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 juni 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 juni 2012 Hans (Ik ga zo madeliefjes plukken..waar ontplofte jouw apparaat ook al weer bij?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bubbels Geplaatst: 7 juni 2012 Share Geplaatst: 7 juni 2012 Mijn moeder droogde de dille altijd in de magnetron. Ging prima. Ook heerlijk in mayonaise trouwens. Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 10 juni 2012 Share Geplaatst: 10 juni 2012 In de magnetron gaat met alles heel goed. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
[email protected] Geplaatst: 29 november 2020 Share Geplaatst: 29 november 2020 leuk al die verhalen, maar hoe lang droog je dille in de oven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mellie Geplaatst: 29 november 2020 Share Geplaatst: 29 november 2020 Ik droog het op een theedoek boven de verwarming. Werkt prima Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.