Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Dille drogen

appelvrouw

Aanbevolen berichten

De dille komt aardig op, en ik zou het behalve vers gebruiken ook graag drogen. Nu is dat volgens mij niet zo gemakkelijk..je krijgt het natuurlijk wel droog..maar dan is het niet meer zo smaakvol. Tot nu toe heb ik het aan de lucht geprobeerd ( in kleine bosjes op de zolder..weinig licht wel lucht.)

Hoe doen jullie dat?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zg de-hydrator waar wel wat smaak verloren gaat maar omdat het zo snel gaat, heb je het in je oven geprobeerd?

Wat is de laagste stand van je oven? mijne is 170 F, wat neerkomt op 75C ongeveer..leg je dille in de oven op die stand of iets lager als je kunt (rond de 60C) en droog je kruiden snel.

Toch geeft drogen altijd minder smaak..ik vind invriezen smaakvoller

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, mooi Astrid..mijn oven kan op 40 graden. Drogen in de oven denk ik eigenlijk nooit aan; ik probeer het voor de dille.

Ik vries ook kruiden in, maar mijn keuken is ver van de vriezer en ik wil ook graag wat van eigen kruiden voor de snelle grijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb ik nog even verder gezocht..ik hoorde van drogen in de magnetron. Dat heb ik gedaan..een dun laagje dille op bakpapier en losjes afgedekt met een velletje bakpapier. 600 watt en drie minuten per laagje. Vanavond was de kachel aan en heb ik het nog nagedroogd in een grote schaal. Zonet kon ik het mooi fijnmaken tussen mijn vingers..het ruikt heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik droog kruiden ook maar maal ze niet fijn...duw ze zo groot mogelijk in het potje omdat ik het idee heb dat bij het fijnmalen nog aroma verloren gaat omdat je dan het kruid ruikt.

Waarbij gebruik jij gedroogde dille?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarbij gebruik jij gedroogde dille?

Inderdaad in een dille-dressing, en ik ben nogal verslaafd aan zalm met dille.

Ik maak het ook niet superfijn, je hebt gelijk dat groter beter is, ik heb de kleine takjes van de grote gewreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 8 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...