martinmack Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Bedankt voor alle medewerking. ik heb alle suggesties bekeken maar de blad randen zijn vlak eb en er zitten geen tanden aan of scherpe punten op de hoeken dus geen esdoorn of Canadese eik. na lang zoeken vond ik de Spaanse aak : http://www.bomengids.nl/soorten/Spaanse_aak__Acer_campestre__Hedge_maple.html Die lijkt er serieus veel op. Wat vinden jullie ? Groeten martin
dasouth Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Heb hem al eens gepost toen hij enkel 4 takken had, mss dat er nu duidelijkere periode isBTW, deze plant heeft tot vorig jaar altijd buiten in volle grond gestaan en nooit deze extra stengels gemaakt.Vorige zomer hem in een pot gezet & deze winter in de woonkamer gehouden (warm & lage LV) Thx,Dave Edit, de foto posten is misschien handig ps als je de naam niet weet maar weet wat de extra takken zijn, die info is ook meer dan welkom
geertlaurent Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Domme vraag hoor maar is dit een wilg?
sugarlevi Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Iemand enig idee wat dit voor iets is, dat plots overal in de moestuin aan het opkomen is? Ik dacht eerst kweekgras of iets dergelijks, tot ik er eentje met het zaadje er nog aan uittrok. Beetje groot voor graszaad. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
sugarlevi Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Zelf al gevonden inmiddels, denk ik, iris. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
N0508 Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Herkent iemand deze planten? Ze staan in een moestuin die we sinds kort hebben. Van drie denken we dat het onkruid is, vierde helemaal geen idee. Alvast bedankt!
hansi Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Heb hem al eens gepost toen hij enkel 4 takken had, mss dat er nu duidelijkere periode isBTW, deze plant heeft tot vorig jaar altijd buiten in volle grond gestaan en nooit deze extra stengels gemaakt.Vorige zomer hem in een pot gezet & deze winter in de woonkamer gehouden (warm & lage LV) Thx,Dave Edit, de foto posten is misschien handig ps als je de naam niet weet maar weet wat de extra takken zijn, die info is ook meer dan welkom Cycas revoluta.
gerrits Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Domme vraag hoor maar is dit een wilg? klopt is wilg, denk salix fragillis(schietwilg
Heleen1963 Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 NO508 : foto drie is denk ik smeerwortel (met op de achtergrond hoefblad de anderen moet ik nog even over denken
Lola Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 @Heleen, je bedoelt denk ik foto nr. 4? Daarvan dacht ik tenminste dat het smeerwortel was. Die andere foto's weet ik niet helaas.
geertlaurent Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Domme vraag hoor maar is dit een wilg?klopt is wilg, denk salix fragillis(schietwilgDank je wel, vind het alleen raar dat die bladen op de boom hier niet de "typische" lange scherpe wilgen vorm hebben.
N0508 Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 @Heleen, je bedoelt denk ik foto nr. 4? Daarvan dacht ik tenminste dat het smeerwortel was. Die andere foto's weet ik niet helaas. Smeerwortel dachten we ook aan, dat zal hem dan wel zijn .Een van de kleine plantjes misschien iets van selderij? Vooral de grote plant op de eerste foto hebben we nog geen idee.
Jorieke123 Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 N0508: Ik denk dat de 1e Grote Klis is, en de 3e misschien een campanula? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dasouth Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 Dank u Geert & Hansi.Ik denk dat Hansi hem volledig correct heeft
erik82 Geplaatst: 22 april 2015 Geplaatst: 22 april 2015 Hoi Forumleden,door mijn tuin verspreid groeit een plant/ onkruid, waarvan ik niet weet wat het is. Ik zou graag weten hoe dit plantje heet, dan kan ik eens kijken hoe ik de groei ervan het beste kan beperken. Ik heb steeds meer en meer het idee dat het behoorlijk gaat woekeren. Vorig jaar wist ik niet wat het was (pas verhuist) en toen veel laten staan.. Dat had ik beter niet kunnen doen... Wie kan mij helpen met het identificeren van deze plant? In de zomer komen er kleine witte bloempjes aan. Ik zal eens kijken of ik daar nog een foto van heb. Groeten,Erik Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl
erik82 Geplaatst: 24 april 2015 Geplaatst: 24 april 2015 Dat heb ik gemerkt inderdaad... Enig idee hoe ik hem een beetje kan terugdringen?Spitten en zoveel mogelijk wortels eruit halen? Groet,Erik Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl
SamanthaP Geplaatst: 24 april 2015 Geplaatst: 24 april 2015 Kan iemand mij helpen aan de namen van onderstaande twee planten? Kwam ze achterin de tuin tegen... Merci! En deze
Deborah Geplaatst: 24 april 2015 Geplaatst: 24 april 2015 Bovenste: wolfsmelk denk ik. Die is trouwens giftig! Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Jane Doe Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Weet iemand wat voor bonen dit zouden kunnen zijn?Hebben Loraine met mtfd gekregen, maar geen naam of iets bij.
Heleen1963 Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 verrassingsplant !! In de grond of bloembak stoppen en kiek'nwatutwot .Zo spontaan zou ik zeggen tuinbonen , maar waarschijnlijk zijn er meer mogelijkheden.Wie het weet mag het zeggen
zoniet Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Bedankt voor alle medewerking. ik heb alle suggesties bekeken maar de blad randen zijn vlak eb en er zitten geen tanden aan of scherpe punten op de hoeken dus geen esdoorn of Canadese eik. na lang zoeken vond ik de Spaanse aak : http://www.bomengids.nl/soorten/Spaanse_aak__Acer_campestre__Hedge_maple.html Die lijkt er serieus veel op. Wat vinden jullie ? Groeten martinhet is inderdaad acer campestre, de spaanse aak. ook bekend als veldesdoorn
zoniet Geplaatst: 25 april 2015 Geplaatst: 25 april 2015 Domme vraag hoor maar is dit een wilg? ja klopt, salix caprea, boswilg, ook bekend als waterwilg
Aanbevolen berichten