Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij helpen aub?

Onderstaande foto, ik woon net in een nieuwe woning en dit kruid groeit hevig maar niemand weet wat het is...

Alvast bedankt voor de moeite

herb23801496519811.JPG

Geplaatst:
Mosterd volgens mij. Durf je een blaadje of bloemetje proeven? Mosterd heeft een licht pikante smaak.

Ik gok ook mosterd. Ik laat die van mij overal doorschieten en die zien er exact zo uit.

Geplaatst:
Een aparte soort ook wel trouwens, niet de officinalis lijkt mij. Ik heb ooit 'Berggarten' bij Bastin gekocht en daar lijkt ie op.

Heeft dat een beetje een zacht behaard blad en een sterke geur die je (nou ja, ik ) niet goed kan thuis brengen? Dit spul schiet bij mij op de volkstuin her en der uit de grond. Ik heb thuis wel salie staan, maar dat oogt en voelt en ruikt heel anders.

Geplaatst:

Heb je een betere foto van de bloemen?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Beste mensen, bedankt allemaal maar Jorieke heeft gelijk, het is Berggarten.

Ik vergeleek de foto's op het internet met de realiteit en er is geen twijfel mogelijk.

Nogmaals dank aan iedereen , super vriendelijke mensen hier

Groetjes uit België

Geplaatst:
Oei, Salie of mosterd dan, hij geurt nogal "citroenachtig" als je aan de blaadjes wrijft...

Mss dat dat helpt?

De mosterd was de plant die greenchitect toonde. Jouw vraag kwam pas later.

Geplaatst:

Nee Jenneke, ik heb wel aan t blad geroken, en tijmsoorten ken ik heel goed. Ook geen aperula Sinf. Misschien dat het bladtoefje rechts van de middelste en rechtbovenste bloem van het plantje zelf is. Stom dat ik dat niet goed heb opgeslagen. De geur was heel sterk, en lekker en vol, fijn samengesteld, meer zoals een roos. Omdat de geur zo speciaal was dacht ik hem daar wel op te vinden. Niemand een boek met bergbloemen?

Zelf dacht ik in de richting van een miniflox?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

10 punten voor Hermen

( Ga je je voorstellen in het voorsteltopic, of kwam je alleen maar even mij helpen hier?)

In ieder geval dat is hem..in Spanje Torvisco de los Pirineos genoemd

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

De vermeende mosterd kan ook gewoon koolzaad zijn? (kon even niet volgen of er al een definitieve uitslag was... )

Geplaatst:

wat is dit ik zie dit overal groeien het lijkt op een braam of framboos maar dat is het niet het is onkruid waarschijnlijk,

20170608094700129441496952833.jpg

Geplaatst:

Deze had ik al eens gevraagd maar niemand wist het. Intussen is het groter. Beter herkenbaar?

Het is zowat het enige onkruid in de moestuin (ik hoef dus niet te zeuren) maar het komt echt overal waar de mulch wat dunner is, boven. Herkenbare zaailingen (streepjes op kiemblaadjes) (zie foto 2) dus snel uit te trekken. Maar wellicht zitten erg nog kilo's van dat zaad in de grond.

Weet iemand wat het is?

IMG2017060823103965921496956310.jpgIMG2017060823110672731496956290.jpgIMG2017060813531830335301496956195.jpg

Geplaatst:

maar bramen planten zich toch voort met uitlopers dus ik vind het raar dat ik in potten waar geen bramen zitten dit ook heb groeien

dus ik weet niet zeker wat het is

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...