onkruidkweker Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 heb een boom in de tuin staan, maar gaan idee hoe deze heet hier onder een foto: heel erg bedankt
Bit Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 "Heb een boom in de tuin staan " = neem ik aan : "ik heb een boom in pot deze zomer buiten gezet" ?
Jorieke123 Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Dat lijkt mij 'een' Mimosa. 1 van de dik 600 soorten? Kruidje-roer-mij-niet ? Al is dat geen boom Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
moniquebas Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Nicandra physaloides - Zegekruid.Nachtschadefamilie, dus niet opeten Bedankt voor het antwoord! Weer wat geleerd
RvO Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Dat lijkt mij 'een' Mimosa. 1 van de dik 600 soorten? Kruidje-roer-mij-niet ? Al is dat geen boom Het lijkt op: Mimosa diplotricha. Plaatje hierMaar zoals Jorieke al schrijft is Mimosa een geslacht met heel veel soorten en daarom moet je vrees ik naar een echte expert.
bio-fee Geplaatst: 8 augustus 2013 Geplaatst: 8 augustus 2013 Ja ik ben er nog Ik dacht zelf ook nachtschade (maar ik lees overal dat die plant een zwarte stengel heeft). Maar die heb ik niet geplant, ik heb wel zaadjes van een zwarte tomaat (biologische verzameling uit de supermarkt) geplant. Kan daar ook nachtschade uit komen, dat het een soort hybride soort is die alleen uit gemodificeerd zaad te verkrijgen is, of zit ik er helemaal naast. Heb je meer foto's nodig? Tomaten behoren tot de nachtschade-familie.
speets Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Heb je meer foto's nodig?Ik ben wel heel benieuwd. Graag meer foto's als er een vruchtje te zien is "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
len Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Ja ik ben er nog Ik dacht zelf ook nachtschade (maar ik lees overal dat die plant een zwarte stengel heeft). Maar die heb ik niet geplant, ik heb wel zaadjes van een zwarte tomaat (biologische verzameling uit de supermarkt) geplant. Kan daar ook nachtschade uit komen, dat het een soort hybride soort is die alleen uit gemodificeerd zaad te verkrijgen is, of zit ik er helemaal naast. Heb je meer foto's nodig? Tomaten behoren tot de nachtschade-familie. Ja dat weet ik, alleen mijn vraag was eigenlijk of je ook zwarte nachtschade kunt krijgen bij het planten van een zaadje van een gewone eetbare zwarte tomaat.
speets Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 of je ook zwarte nachtschade kunt krijgenDat kan alleen als 'ie er als verstekeling tussen gezeten heeft.Een zaadje van een gewone eetbare zwarte tomaat geeft altijd een gewone eetbare zwarte tomaat "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Conny Geplaatst: 9 augustus 2013 Geplaatst: 9 augustus 2013 Dat lijkt mij 'een' Mimosa. 1 van de dik 600 soorten? Kruidje-roer-mij-niet ? Al is dat geen boom Het lijkt op: Mimosa diplotricha. Plaatje hierMaar zoals Jorieke al schrijft is Mimosa een geslacht met heel veel soorten en daarom moet je vrees ik naar een echte expert.Volgens mij is het de Mimosa Tree, oftewel de Mimosa Boom.http://davesgarden.com/guides/pf/showimage/34473/http://www.tuinadvies.nl/calliandra_kuipplant_soorten.htmKijk maar. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
HuubvG Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Ik vroeg...... en Bit antwoordde:@ HuubvG : Dat lijkt wel iets op de eenjarige aster ? zoiets. Lijkt ke een bloem te worden toch ? Ik ken het niet echt / iest van papierbloem wellicht ? Strobloem ? iets eenjarigs. ... Inmiddels is 'ie gaan bloeien en ziet er nu zo uit: en hier wat meer van de plant erbij:Zelf ben ik aan het zoeken gegaan, onder anderen in de soortenbank, heb veel oranje bloemen gezien maar herken deze eigenlijk nog steeds niet.
Jorieke123 Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 De bloem met daaronder zo'n kraag deed me wat denken aan de winterakoniet. Maar hij lijkt er toch echt niet op (nu ik foto's naast elkaar houd)... ik zoek nog verder Edit: Het is Saffloer Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
thea Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Heb ze gehad maar weet zo even niet.Ja daar heb je niets aan. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Aha! @Jorieke, dank! Uit het vogelzaad dan dus, want ik vroeg me al af hoe ze er kwam. Ik had er wel een en ander gezaaid, maar wist niet meer wat. Leuk om het te weten. @Thea, nu ben ik ook blij voor jou dat je het weet! Als je niet gereageerd had wist ik van niks, dus er kan weer vreugd gedeeld worden...
wilmer Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Ik heb vandaag wat bessen meegenomen uit het gemeenteplatsoen en zou graag weten wat ze zijn. Geen zorgen hoor ik ben niet van plan ze te eten, ik ben gewoon benieuwd:Deze noemden wij thuis beide rozenbottels, maar wat is nou het verschil?Dit lijkt wel een jostabes, maar dan is ie wel heel laat:En dit lijkt wel een soort blauwe jostabes:En hoe heten die blauwe besjes die je overal ziet?En nog wat andere bessen:
Bit Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Die rozenbottels zijn rozenbottels ja. Van 2 verschillende rozen. Kun je zo niet zien welke roos. Die dikke is hoogstwaarschijnlijk van een Rosa Rugosa. De rest van de bessen is voor mij erg moeilijk zonder het blad of de plant erbij. Heb wel vermoedens, maar is me te veel moeite zo
Conny Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Die derde van onderaf lijkt wel een Kardinaalsmuts.Maar die zijn roze-rood van kleur. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
speets Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Ja, Kardinaalsmuts, nog niet op kleur.Maar zonder blad en vorm van de boom/struik wordt het wel een beetje een raadseltje... "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
wilmer Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Ik denk inderdaad dat dat hem is!Die blauwe bessen die je overal in gemeenteplatsoenen ziet, weet iemand hoe die heten dan?Van de andere bessen zal ik proberen foto's van de planten erbij te maken.
speets Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 Die blauwe bessen.Gokje: Mahonia? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Piroska Geplaatst: 10 augustus 2013 Geplaatst: 10 augustus 2013 die blauwe harige bes is volgens mij de Rode ribes, Ribes Sanguineum.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
wilmer Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Inderdaad Mahonnia en rode ribes, even plaatjes gegoogled. Super, weer twee die ik voortaan kan herkennen. Dan zal die andere ook wel een of andere ribes zijn?
Bit Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Nee, dat kán wel. maar hoeft helemaal niet. Eerder niet.
karins70 Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Wie weet welke plant/boom dit is? Ik heb zaden van iemand uit equador gekregen.
Bit Geplaatst: 11 augustus 2013 Geplaatst: 11 augustus 2013 Tropische variant van "kruidje roer me niet" ? ( aanraken doen plant reageren ) of een acacia-soortje ? Van beiden zijn er ongelooflijk veel soorten.
Aanbevolen berichten