Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@appelvrouw. Ja de 1e is een aurikel. ( primula auricula )

De 3e is zeker een Oregano. 2e zou ook goed kunnen, doet mij denken aan de gewone oregano maar dan de ' compactum ' . Deze weet ik niet zeker hoor. Later ( meer groei ) nog eens tonen

@wiebel: jawel. Is de aardbei.

Geplaatst:

Geloof dat ik deze al een keer eerder heb gevraagd toen ie nog klein was... maar heb geen idee op welke bladzijde van dit topic ik dan moet zoeken...

Nummer 1:

IMG405051201395425248.JPG

IMG405161961395425250.JPG

IMG405274231395425252.JPG

Het is níet de Prikneus, dat is deze:

IMG405344121395425254.JPG

IMG405417941395425255.JPG

Nummer 2: ongeveer 30 cm hoog.

IMG401220671395425365.JPG

IMG401490471395425366.JPG

Geplaatst:

kleine veldkers ( en nog een aantal anderen ( herderstasje bv )) is ook de drachtplant voor knolvoet. Het kan de schrik zijn voor een moestuin.

Geplaatst:
Uitgegraven in Spanje zo'n 20-25 jaar geleden..

Heeft altijd in volle grond gestaan maar verloor zijn bladeren elke winter (ingepakt tegen vorst)

Ik heb hem net voor de winter uitgegraven & in een pot gezet.. dus ik weet ook dat de wortel ongeveer even lang is als de plant zelf.

P100010229821394556630.JPG

P100010115371394556640.JPG

Zoals je kunt zien begint de rand van de bladeren bruin te worden & krullen de bladeren lichtjes op, iets om mij zorgen over te maken?

MVG Dave

cycas revoluta`, een palmvaren

Geplaatst:

Een tijdje terug plaatste ik deze foto:

1962742_673090902747701_815719638_n.jpg

De vraag was, of dit een Tamarillo was, welke ik had gezaaid, of een verdwaalde appelpit die onfortuinlijk hier was ontkiemd om mij te te plagen. Ik vreesde heel erg voor het laatste, want dit is mij heel erg vaak gebeurd al.

Nu zijn we een paar weken verder en kan ik laten zien hoe het er nu voor staat:

10152626_681567328566725_1702241569_n.jpg

Zoals je ziet ben ik nu helemaal verdwaald. Het lijkt niet op een Tamarillo, maar ook niet op een appelboompje. Iemand enig idee? XD (Is Mandarijn een overweegbare optie? Ik heb de winterharde flying dragon ook onlangs gezaaid)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Zou Citrus kunnen zijn. Maar kan nog steeds alle kanten op hoor.

Geplaatst:

Ook nog steeds appel? Ik zie namelijk geen kartelrand, of kan dit plantje nog een plaaggeest worden die ineens een appel blijkt te zijn. Citrus of Tamarillo maken mij beiden heel gelukkig.

Geplaatst:

Dat is wel een goeie ja.

Ik ga af op de glans en het meer leer-achtige uiterlijk van het blad. Maar dat kan ook aan de foto / belichting liggen hoor.

Geplaatst:

Dat laatste denk ik. Ik heb ook een citrusplantje en het blad van deze citrus is veel dikker. Ook de nieuw komende bladeren komen op een heel andere manier naar boven. Bladstructuur lijkt eigenlijk heel veel op die van een appel... Alleen lijkt de vorm er niet op.

Geplaatst:

Wij hebben ons huis gekocht wanneer de bomen al allemaal geen blad meer hadden. Er komt stilaan verandering in en vandaag merkte ik een paar mooie bloesems op.

Kan iemand me zeggen welke boom dit zou kunnen zijn? *hopend op een fruitboom*

IMG4740sm40371396119199.jpg

Ook kwamen we zeer veel deze bloemetjes tegen. Ik had er een betere foto van moeten nemen maar misschien zegt het iemand iets. Het lijkt een beetje op een heel klein orchideetje vind ik.

IMG4718sm94611396119198.jpg

En tot slot deze plant met bloemetjes. Het leek een bodembedekker die zich thuisvoelt op ietwat vochtigere grond.

(edit: na wat zoeken lijkt me dit (vreemd of gewoon?) speenkruid te zijn?)

IMG4732sm84961396119198.jpg

Geplaatst:

Bij de Identificatie van iets is het veelal wel beter om wat meer van de plant te tonen. Dat klinkt wat belerend, maar ik twijfel bij de 2e en heb dan eigenlijk meer nodig van de plant om het met zekerheid te zeggen. #e is wel speenkruid en 1e is een Prunus. Maar ja. een Prunus ? Dan weet je eigenlijk nog niks. Mogelijk een fruitboom dus. Tja. En dan weet je nog niks.

De 2e kán een hondsdraf zijn hoor, maar ik vermoed wellicht wat anders.

Blad en plantvorm, standplaats en maat zijn meestal veel duidelijkere indicatoren bij het bepalen vanaf een afbeelding, wat iets is of zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Bij die 2e foto denk ik aan een Bergenia (schoenlappersplant) en niet zo zeer aan hondsdraf. Ook vanwege het roodachtige nog gevouwen blad op de achtergrond. Bloemen staan in trosjes, op de foto een enkel bloemetje. Maar inderdaad moeilijk te zien als je niet de gestalte van de plant ziet...... Maak nog eens een foto ervan, Saffraan, intussen is die vast wat verder ontwikkeld....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wat google toont voor bergenia is het in ieder geval niet. Het lijkt heel erg goed op hondsdraf maar ik zal volgende week nog een paar andere fotos nemen met een andere lens zodat de scherpte diepte een heel stuk oppervlakkeriger is en het geheel veel duidelijker. Het zijn echt zeer kleine bloemetjes en er staan er een hele hoop samen. Ze lijken wel wat vocht aan te kunnen. Maar volgende week meer

Bij de boom waren er spijtig genoeg nog geen volwaardige bladeren te bespeuren dus daar kon ik nog geen foto van nemen. Misschien volgende zaterdag ook meer geluk! Ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst:

In de schuur vond ik deze pot met plant. Blijkbaar moest die overwinteren, maar ik weet niet meer wat het is.

De onderkant is heel houtig, alleen aan de bovenkant zitten een paar blaadjes.

DSCN576677071396248968.JPG

DSCN576777151396248969.JPG

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...