aalterse-willy Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Jamaar, deze bloeit nu. Maar mijn chrysanten bloeien nu ook. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Ik keek even, de mijne bloeit ook We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
AnneB Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Hee wat leuk Willy, toevallig was ik ook benieuwd naar datzelfde kruidje wat hier aan is komen waaien. Hier bloeit hij ook! Home is where the harvest is.
kenbeimer Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Dit groeit bij mijn moeder in de tuin. Is dit een kalebas? Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
thea Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Of een ronde courgette? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Trish1985 Geplaatst: 5 augustus 2014 Geplaatst: 5 augustus 2014 Hoi Leden, Inmiddels zijn er gelukkig toch wat vruchten aan het doorgroeien! Zie hier het resultaat, iemand nu al wel enig idee? Ik blijf toch richting de courgette gaan.. Hoor graag jullie ideeen! Groetjes
Trish1985 Geplaatst: 7 augustus 2014 Geplaatst: 7 augustus 2014 Dat vermoeden heb ik dus ook idd, alleen vind ik het vreemd dat de zaden niet op courgette zaden leken.. of zijn er soorten die precies dezelfde zaden hebben als komkommers en augurken? groetjes
prinske86 Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Hallo allemaal, Ik heb een deel van mijn tuin laten verwilderen om te zien wat er van nature groeit. Nu is het zo dat twee kruiden erg dominant zijn. De kleinere, jongere plantjes vind ik inderdaad overal in mijn tuin. Volwassen zien ze er zo uit Nu wil ik graag weten hoe de kruiden heten. Het gaat om de plant in het midden, met het viltige blad en de plant rechts daarvan, met de gele bloemen. Ik wil hier uit afleiden wat de bodemconditie is, dus wat voor indicatorplant is het en wat wil dat zeggen over de bodemgesteldheid.
thea Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Viltige blad kan ezeloor zijn maar ook een toorts? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geedee Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Rechtse is Kaal knopkruid (Galinsoga parviflora) Links kan Prikneus (Silene coronaria, synoniem: Lychnis coronaria) zijn.
Lola Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Ik denk dat de linkse Koningskaars is en die andere knopkruid inderdaad.
appelvrouw Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Links is zeker de koningskaars (Verbascum thapsus) heel soms verwisseld met de Keizerskaars (Verbascum phlomoides L.) Waardplant voor vlinders, motten en andere insecten. Knopkruid..ik wist de naam niet We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prinske86 Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Ja, inderdaad, koningskaars even opgezocht en dat is hem! Die laat ik volgend jaar zeker een paar doorgroeien. In een ecologische tuin waar ik pas was hadden ze er ook een paar door laten groeien omdat daar daar de insecten in gaan wonen die luizen eten.... Het trekt dus de goede beetjes aan bedankt allen
Janny Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 De een lijkt me rode kool maar wat is de ander dan?BVD
Gemma Geplaatst: 9 augustus 2014 Geplaatst: 9 augustus 2014 Lijkt op rode bladkool Red Russian. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Almond Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Of boerenkool Scarlet. Had je zoiets gezaaid? "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Dus... tuinbuuv heeft per ongeluk een onrijpe pompoen geplukt ipv van wat zij dacht een opgezwollen Ronde de Nice te zijn. Nou is het ook niet de pompoen die ik dacht dat het was en mijn kweeklijstje heeft er ook geen pompoenen met een puntje op staan... Dus nou ben ik ook wel nieuwsgierig wat voor zaad dit is geweest... Misschien herkent iemand deze? Met bbq-lucifer ter aanduiding van grootte. Update... Heb, gezien er weer nieuwe pompoenen aan groeien, via de uitlopers de plant gevonden én het stokje met de naam... En daar staat op: Dulce de Horno...Dus dat zal hem wel zijn, moet ie nog wel veel groter gaan worden dus. Maar die nieuwe pompoenen groeien echt enorm hard dus dat gaat denk ik wel lukken.
Janny Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Of boerenkool Scarlet. Had je zoiets gezaaid? Ik had het meegekregen in een tuincentrum. Zomaar, een soort verrassingspakket"
Boerinnetje40 Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Hallo mensen, hier volgen een paar foto's van mooie kruiden die ik tegenkwam op 1 van mijn bramen-pluk-tochten van de afgelopen dagen. Ik zou graag weten welke het zijn en of ze eetbaar zijn. Bedankt! Dit is nummer 1.
Boerinnetje40 Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Heb inmiddels antwoord, denk dat het de heelblaadjes zijn.
Boerinnetje40 Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Hallo mensen, hier volgen een paar foto's van mooie onkruiden die ik tegenkwam op 1 van mijn bramen-pluk-tochten van de afgelopen dagen. Ik zou graag weten welke het zijn en of ze eetbaar zijn. Bedankt! Altijd leuk en nuttig om er van te leren. Dit is nummer 2.
appelvrouw Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Dit kan van alles zijn..ik zie ook het blad niet goed. Wilde peen? Dolle Kervel? Ik zou er niet van eten... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Boerinnetje40 Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Nee eten doe ik pas als ik echt zeker weet dat het eetbaar is. De foto is inderdaad niet joepie, maar de bloemen lijken op de pastinaak.
Bit Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Ik durf het zo ook niet te zeggen hoor. Er zijn er echt velen die zo bloeien.Ik zie het slecht op deze foto.
Aanbevolen berichten