Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kaki groeit slecht


sluipwesp

Aanbevolen berichten

Beste moestuinliefhebbers, ik heb 2 maanden geleden een kaki "Hana Fuyu" aangekocht.

Het boompje van 1 mtr hoog geeft weinig teken van leven want er komen geen nieuwe scheutjes of blaadjes bij, er valt zelfs af en toe een blaadje af.

Vreemd genoeg zitten er enkele kleine vruchten aan die wel iets groter worden. De plant staat in een kas dus niet te koud in goed doorlaadbare grond. Ik heb geen idee of ik hem veel water moet geven of juist een beetje droog moet houden? Het blad gaat niet slap. Zou het beter zijn om de vruchtjes er af te halen zodat dat geen belasting meer is? Iemand een goede tip wat te doen?

 

517207393881338745137.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grond ziet er erg toegeslipt en over bewaterd uit.

Heb je voldoende kompost ingewerkt ?

De foto lijkt misschien anders dan in werkelijkheid , maar dat lijkt me geen goede doorlaatbare humusrijke grond.

 

Ik persoonlijk zou de plant uitgraven en in een grote pot planten met goede potgrond zetten om zo te herstellen en in groei te krijgen. Je kan dan de grond onderhanden nemen. 10 a 15cm dikke laag kompost goed inwerken.

Als de plant goed om krachten gekomen is , dit najaar terug planten of eventueel nog een jaar wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee powerlite om de kakiplant uit te graven en in een grote pot met goede potgrond te zetten.

Nu de vruchtjes er af zijn kijk ik het nog even aan of er nieuw leven in komt anders gaat hij er direct uit.

 

Vooraf had ik nogwel zo'n 20 liter potgrond doorgewerkt met de gewone grond.

Op de foto is dat moeilijk te zien, wel is het zo dat enkele milimeters van de bovengrond iets toegeslipt zijn.

 

Ik zal jullie laten weten hoe het afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...