Geplaatst: 10 april10 Apr De bonen groeien hier erg langzaam, die koude nachten hakken erin. De bietjes komen heel voorzichtig op, ik zie een paar puntjes verschijnen. Mijn keuzegewas wordt pompoen en courgette, vooral omdat dat de enige plek is waar dat allemaal paste.
Geplaatst: 15 mei15 Mei Auteur Ik zie een lichte aantasting van luis. Niet heel erg veel. Ik heb het weggewreven met mijn duim, als het erger wordt haal ik de toppen weg. Ook zag ik ee n hommel en een solobijtje, de hommel had minder moeite de bloem open te duwen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 mei18 Mei Even opgezocht, Eleonora blijkt een lage tuinbonensoort. Ik vroeg me al af waarom ze zo kort bleven vergeleken met de tuinbonen die ik in de afgelopen jaren kweekte. Ik had er dus geen stokken bij hoeven zetten.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur Ha dan moet je de mijne zien in het bos..die staan op stelten! De luis uitbreiding valt tot nu toe mee, ik zie wel enorm veel luis verschijnen op de digitalissen die overal staan. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 mei18 Mei Is de digitalis je (spontane) keuzegewas? Het zou een interessant gegeven kunnen zijn dat de luis daar liever op zit.
Geplaatst: 18 mei18 Mei Auteur Haha ja dat zou je zo kunnen noemen. De digitalis is zowat de buur van al mijn gewassen. Helaas is het een plant die na de mooie en overdadige bloei vrij snel lelijk wordt in het bos. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 32 minuten geleden32 min Je kan weer inschrijven voor het volgende seizoen Moestuinmix: KLIKGelijk gedaan, dan kan ik daar in mijn plan voor volgend jaar rekening mee houden. A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.