dennislp Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Even een kort vraagje. Ben bezig met een grote kegel te maken van erg stevig gaas, om daar de klimmende winde in te laten groeien. Is nog een flinke klus, maar het lukt aardig. Wellicht maak ik er ook nog een voor de Lathyrus. Maar de vraag:Volgens het zakje word de klimmende winde 250cm hoog. Ik wil natuurlijk dat het gaas van beneden naar boven één groen geheel word.. Niet nog met een beetje kale bovenkant. Hoe hoog zouden jullie hem dan maken? Gewoon 250cm? of richting de 225 cm? zit erg te twijfelen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Misschien een wat teleurstellend antwoord, maar als ie echt vol moet, zou ik m eerder 160-180cm maken. 250 heeft die bij mij nooit gehaald ( Je hebt al wel gezaaid neem ik aan ? )En voor zo'n kegel/pyramide zou ik er zeker stuk of 6 plaatsen aan de voet ps. Mijn lathyrus gaat echt voor geen meter dit jaar. waar dat nou aan ligt. sorry , das wel erg off-topic Quote
meekje Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Had verleden jaar een rek van 1.60 meter en dat was hoog genoeg. Ook off topic, bij mij doet de klimmende winde het nu ook niet ... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
dennislp Posted June 11, 2012 Author Posted June 11, 2012 Ja, Klimmende winde al in maart gezaaid, moeten dus dringend een eind bestemming krijgen, werden vorig naar 180cm omdat t rekje niet groter was. Lathyrus gaat hier goed Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted August 30, 2013 Author Posted August 30, 2013 Beetje oud topic ondertussen. Maar mocht er ooit iemand dit topic nog lezen en ook zoiets willen maken en twijfelen over de lengte van de klimmende winde en daarmee over de lengte van de constructie: Als je zo nu en dan een gewone vloeibare plantenvoeding geeft krijgt hij sowieso een goede lengte. Heb net even gemeten, m'n klimmende winde is nu 230cm lang. (Ok, de bovenkant heeft véél minder blad dan de onderkant). Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Bit Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Bij mij de winde inmiddels ook wel 2.10 - 2.20 hoog inderdaad. Zal morgen een foto maken. Kwam laat op gang, niet gemest overigens, maar ding groeit nog steeds en bloeit als een gek. Quote
HuubvG Posted August 30, 2013 Posted August 30, 2013 Klimmende winde doet het hier goed tegen een constructie van rechtopstaande bamboestokken en dwarsstokken. Ze groeien ver boven het hoogste punt uit in hun strijd met bonen, erwten, kapucijners en lathyrus, winnen met glans en prachtige bloemen, meer dan 3 meter lengte met gemak. Quote
Bit Posted August 31, 2013 Posted August 31, 2013 De paarse Ipomea bij mij ( bloemen waren net gesloten toen ik op de tuin kwam ) Quote
Bit Posted September 2, 2013 Posted September 2, 2013 Ik wilde hem toch ook bloeiend op de foto hebben ( Kijk niet naar dat enge jaren 50 gordijntje. Ik ben wel oud, maar zó oud ook weer niet. Is nog van mijn ex-buurman die 75 was ) Quote
Recommended Posts