Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Klim constructie voor klimmende winde


dennislp

Aanbevolen berichten

Even een kort vraagje. Ben bezig met een grote kegel te maken van erg stevig gaas, om daar de klimmende winde in te laten groeien. Is nog een flinke klus, maar het lukt aardig. Wellicht maak ik er ook nog een voor de Lathyrus.

 

Maar de vraag:

Volgens het zakje word de klimmende winde 250cm hoog. Ik wil natuurlijk dat het gaas van beneden naar boven één groen geheel word.. Niet nog met een beetje kale bovenkant. Hoe hoog zouden jullie hem dan maken? Gewoon 250cm? of richting de 225 cm? zit erg te twijfelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een wat teleurstellend antwoord, maar als ie echt vol moet, zou ik m eerder 160-180cm maken. 250 heeft die bij mij nooit gehaald ( Je hebt al wel gezaaid neem ik aan ? )

En voor zo'n kegel/pyramide zou ik er zeker stuk of 6 plaatsen aan de voet

 

ps. Mijn lathyrus gaat echt voor geen meter dit jaar. waar dat nou aan ligt. sorry , das wel erg off-topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Beetje oud topic ondertussen. Maar mocht er ooit iemand dit topic nog lezen en ook zoiets willen maken en twijfelen over de lengte van de klimmende winde en daarmee over de lengte van de constructie: Als je zo nu en dan een gewone vloeibare plantenvoeding geeft krijgt hij sowieso een goede lengte. Heb net even gemeten, m'n klimmende winde is nu 230cm lang. (Ok, de bovenkant heeft véél minder blad dan de onderkant).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klimmende winde doet het hier goed tegen een constructie van rechtopstaande bamboestokken en dwarsstokken. Ze groeien ver boven het hoogste punt uit in hun strijd met bonen, erwten, kapucijners en lathyrus, winnen met glans en prachtige bloemen, meer dan 3 meter lengte met gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...