Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

BVB Universeel 2,99 voor 2x20L vanaf woensdag. Vaste prijs bij Vomar is 1,99, Nettorama/Boni? is ie 1,89 zag ik zaterdag. Aldi deze week 1,99 voor de BVB Bio 20L.

Jumbo komt dus bij Veenbaas vandaan. tja zoveel grootschalige leveranciers voor private label/supermarktkanaal zijn er niet meer. Veenbaas is zelfde vestigiing als Kekkila-BVB in Drachten.

http://www.veenbaas.nl/over-ons/keurmerk-goede-grond

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

En is dit dan goed of niet goed?

Ik moet zeggen, dat ik op het eerste gezicht deze grond een stuk plezieriger vind dan de grond van de Aldi of de Praxis.

Hij is fijner van struktuur en er zitten wel wat stukjes hout in, maar niet zulke grote stukken als bij de Aldi grond.

Ik heb er alleen helemaal geen verstand van verder.

• Like 1
Geplaatst:

U vraagt, wij draaien.

Ik hoop, dat je hier iets aan kunt zien.

Anders maak ik morgen in de zon wel andere foto's, dit is in de schaduw.

P1060228.thumb.JPG.4ee4ea62e84f0bbf21b840ee2397dea5.JPG

P1060229.thumb.JPG.2075d9076cb111b3f4aea0e7af52865d.JPG

• Like 1
Geplaatst:

@rookie mij ook. Ik denk ook dat ik door de andere potgrond waar ik nog 40 of 60 l van had, voor slechte kieming heeft gezorgd. Voelde vandaag weer aan een pot en die grond is zo hard joh… niet normaal meer.

• Like 1
Geplaatst:

Drachten dus, veel andere winkels staat Grubbenvorst op de zak. zowel voor bio al non-bio/universele potgrond. Die 20 L van de Aldi van de Grubbenvorstlijn was ook heel fijn. Is nu 1,99/20L bij Aldi deze week. Dus net zo duur als de non-bio van dezelfde leverancier BVB, of je moet een hoogvliet dichtbij hebben 2 universele voor 3,- vanaf vandaag.

Home of the Turbo.

Geplaatst:

Jammer, het ziet er echt goed uit.

Iets te ver...🙃

Maar ik heb goede hoop, dat de Jumbo grond het ook wel goed zal gaan doen.

Geplaatst: (aangepast)
Op 31-3-2025 om 19:25, Rookie zei:

En is dit dan goed of niet goed?

Ik moet zeggen, dat ik op het eerste gezicht deze grond een stuk plezieriger vind dan de grond van de Aldi of de Praxis.

Hij is fijner van struktuur en er zitten wel wat stukjes hout in, maar niet zulke grote stukken als bij de Aldi grond.

Ik heb er alleen helemaal geen verstand van verder.

Die 20L van andere BVB vestiging (aldi bio) is ook heel fijn we hebben het niet over die stinkzooi van Presto-humus.de, die zware 40l zakken. Ik heb jarengeleden zelf ook een pallet besteld van Florentus, Veenbaas' Veengebaseerde premium potgrond merk. Zit ook wat grover/langer (wit)veen door. Dus ja ik heb jaren gedaan op BVB potgrond (prijs, veranderde structuur Fleurella, en 20L zakjes kon ik zelf vervoeren op brommer en 1 euro per stuk was gunstigst, vaak wel €5,0/5, dus dat was wel erg vol beladen. Inmiddels dus ook dubbele prijs. In C1000 tijd vond ik ForFlora wel erg makkelijk inklinken, zeker bij topwateren. Maar is dus al zo lang geleden. 

aangepast door donaldk
  • Like 2

Home of the Turbo.

Die man naast zijn werk bij Jiffy diverse webshops runde waar ik pallet Florentus 70L bestelde, die deed aan dropshipping dus Florentus kwam direct uit Drachten, naar ik begreep. Is jaren geleden. Duoplant was duurder door enkel 40L pallets. En Perliet apart moeten bestellen met apart transportkosten, dus dat ging bij potgrondshop wel. Die is ook veel duurder geworden zag ik vorig jaar of jaar ervoor. Maar Duoplant heeft inderdaad een terrein vol pallets. En Welkoop ook. Gamma staat het altijd buiten, maar bij 2+2 actie zal omloopsnelheid hoog zijn. Bij Aldi stond de nieuwe pallet de zaterdag voor de aanbieding startte al in de winkel zonder prijskaartje.

aangepast door donaldk
  • Like 1

Home of the Turbo.

Geplaatst:
Op 26-3-2025 om 20:47, Petrasmoestuin zei:

Vandaag 4 zakken potgrond, 40 liter voor 8,50 euro gekocht en 3 zakken zaai- en potgrond, 20 liter voor 2,95 euro.

Ik houd deze winkel dus in de gaten. Een stuk voordeliger. Ik had steeds zakken van 9,95 euro per stuk en die vind ik toch wel erg grof.

Ik las dat het ook voor groente en fruit is, dus ik neem aan dat dit dan potgrond is.  Wat ik lees ziet het er goed uit.

Nog niet gekeken hoe de nieuwe zakken zijn.

Er staat in ieder geval een duidelijke omschrijving op, die van vorig jaar van de MM staat bijna niets op (geheim)

Onder de 3 euro. Ik las zelfs ergens toen ik vorige week het merk opzocht, rond de 2,50 per zakje. Voor precies dezelfde moet je in NL een pallet vol bestellen en dan zijn ze alsnog 3,80 per zakje! Kreeg net deze voorgeschoteld op Marktplaats: https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-terras/overige-tuin-en-terras/a1472523785-universele-potgrond-40-l-63-zakken-gratis-bezorging 

• Like 2

Home of the Turbo.

Wat grappig @donaldk en dan moet je wel heeeeeel veel zakken kopen. Ik ga a.s. donderdag kijken of ze de zakken nog hebben. Het is heel fijne potgrond, niet allerlei rotzooi erdoor als voorheen als glas, hout, karton, hydrokorrels, stenen, e.d.

Nu even afwachten hoe mijn zaaiingen het doen. Ik had van de week even een foto gemaakt hoe de zak er aan de voorkant uitziet.
Wat heb ik dan een hoop geld uitgegeven aan div aarde bij MM en bij BBM.

20250330_164921.jpg

aangepast door Petrasmoestuin
  • Like 2

Ik was op zoek naar goede goedkope potgrond. Maar die bestaat helaas niet meer. Hoe goedkoper de potgrond hoe slechter de kwaliteit meestal is. Ik las hier 2,2 kg bemesting per kuub. Dat is echt helemaal niks aan bemesting. 

Ik heb wat meer onderzoek gedaan en het goedkoopste wat je momenteel kan doen is de potgrond gewoon op een bult in de tuin bewaren in de winter en dan in het voorjaar deze weer opscheppen en mengen met goede compost. Dan is de potgrond weer prima te gebruiken. Eigenlijk is potgrond gewoon groeimedium met bemesting erin. Als je dit groeimedium het volgende seizoen weer voorziet van voldoende bemesting is het weer gewoon goede potgrond. Het slinkt wel een beetje dus dan hoef je het alleen nog maar aan te vullen wat je aan volume kwijt bent geraakt en je kunt er weer een jaar mee verder. Ik heb dit jaar bijna een kuub potgrond gekocht in zakken. Ik ga deze zelfde potgrond  volgend jaar weer hergebruiken en voeg alleen compost toe. 

Maar dan nog ben ik van mening dat goede potgrond gewoon duur is. bij cranenbroek voor 2 euro een zak potgrond kopen van 40 liter zou ik zelf nooit aanraden. Daarnaast heb je ook geen idee wat er aan bestrijdingsmiddelen of andere zooi in zit die je moestuinplantjes vervolgens weer opzuigen en je het uiteindelijk zelf binnenkrijgt als je deze planten weer opeet. Ik lees hier dat mensen kijken hoe de potgrond eruit ziet. En dat is leuk maar er zitten ook een hoop onzichtbare bestansdelen in potgrond en juist hier wordt veel mee gerotzooid om de prijs te kunnen drukken.

Als ik kijk naar de fotos van de jumbo potgrond dan staat er mooi in het groot bio meststof NPK als een van de bestandsdelen. Dit trekt heel erg de aandacht waardoor bijna niemand opvalt dat een paar regels erboven er ook nog een halve kilo niet bio is toegevoegd. Waarschijnlijk in poedervorm en waarschijnlijk een kunstmest oid. Let dus goed op en als je echt biologisch wil. koop dan 100% biologische potgrond. niet potgrond met een BIO bestandsdeel waardoor ze doen lijken dat het goed is.

aangepast door sygys
  • Like 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...