pepescooking Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Als beginnende tuinier is een teeltkalender onmisbaar om een goed teeltplan te kunnen maken. Na heel veel gecombineer en doorbladeren van literatuur heb ik de volgende kalender samengesteld. Graag verneem ik jullie op- en aanmerkingen. http://www.pepescookingplace.com/apps/documents/documents Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
rubo Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Ziet er goed uit. Door het gebruik van icoontjes i.p.v. gekleurde balken o.i.d. is het makkelijk te raadplegen. De hoofdgroepen heb je op alfabetische volgorde staan. Beter was geweest hiervoor de volgorde van de wisselteelt aan te houden.Aardappelen, Wortelgewassen, Vruchtgewassen, Bladgewassen, Koolgewassen, Peulgewassen.Wat jij hebt aan bolgewassen breng je dan onder bij de wortelgewassen. De groep "stelen" komt onderaan zonder deze aan het wisselschema te koppelen omdat deze vast staan. Hier zou je de aardbeien ook kunnen onderbrengen. Radijs is geen wortelgewas maar hoort bij de Kolen. Mocht je er nog gegevens aan toe willen voegen dan zijn, per soort, de rijafstand en de plantafstand op de rij bruikbare info. Quote met vriendelijke groet, Rubo
pepescooking Geplaatst: 21 juni 2012 Auteur Geplaatst: 21 juni 2012 Bedankt voor je input rubo. Die van de wisselteelt indeling vind ik een mooie aanvulling. Persoonlijk deel ik het om praktische redenen liever in naar 8 groepen. Het ligt dan voor de hand om de Uigewassen te scheiden van de. wortel/knolgewassen. De bleekselderij breng ik op deze wijze dan het liefst onder bij de wortelgewassen. De indeling wordt dan; Uigewassen (Ui, prei, bieslook)Wortel- en knolgewassen (Wortel, pastinaak, alle selderij)Vrucht gewassen ( courgette, augurk en komkommer)Bladgewassen (sla, spinazie,)Nachtschade (aardappel en tomaat)Vlinderbloemige (alle peulgewassen)Kruisbloemige (kool, radijs, rucola, raapstelen)Vaste planten ( Asperge, aardbei, rabarber) Zodra ik even tijd heb pas ik de boel aan. Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
pepescooking Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 Ik heb de teeltkalender inmiddels aangepast en uitgebreid conform de hiervoor genoemde aanbevelingen. Heb je nog een aanvulling of opmerking laat het me dan even weten. Ik zal kijken wat ik ermee kan. http://www.pepescookingplace.com/apps/documents/documents Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
pepescooking Geplaatst: 15 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2012 Nu ook een tuinkalender gemaakt, met een opsomming per maand van alle voorkomende werkzaamheden in de groente tuin. Ook deze kun je weer bekijken op mijn website; Pepe's Cooking Place Op- en aanmerkingen zijn van harte welkom Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
rubo Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Door omstandigheden was ik even een tijdje offline.Ik krijg de bestanden niet geopend. Mogelijk dat dit aan mijn computer ligt. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Frank Houweling Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 Er zit een fixe beveiligingsfout in je website, dit is een stukje code die ik er af kon plukken: <?php $filename =$_GET['url']; // required for IE, otherwise Content-disposition is ignored if(ini_get('zlib.output_compression')) ini_set('zlib.output_compression', 'Off'); // addition by Jorg Weske $file_extension = strtolower(substr(strrchr($filename,"."),1)); //if( $filename == "" ) //{ // echo "<html><title>Error</title><body>ERROR: download file NOT SPECIFIED. USE download.php?file=filepath</body></html>"; // exit; //} elseif ( !file_exists( $filename ) ) //{ // echo "<html><title>Error</title><body>ERROR: File not found. USE download.php?file=filepath</body></html>"; // exit; //}; switch( $file_extension ) { case "pdf": $ctype="application/pdf"; break; case "exe": $ctype="application/octet-stream"; break; case "zip": $ctype="application/zip"; break; case "doc": $ctype="application/msword"; break; case "xls": $ctype="application/vnd.ms-excel"; break; case "ppt": $ctype="application/vnd.ms-powerpoint"; break; case "gif": $ctype="image/gif"; break; case "png": $ctype="image/png"; break; case "jpeg": case "jpg": $ctype="image/jpg"; break; default: $ctype="application/force-download"; } //header("Pragma: public"); // required //header("Expires: 0"); //header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0"); //header("Cache-Control: private",false); // required for certain browsers //header("Content-Type: $ctype"); //// change, added quotes to allow spaces in filenames, by Rajkumar Singh //header("Content-Disposition: attachment; filename=\"".basename($filename)."\";" ); //header("Content-Transfer-Encoding: binary"); ////header("Content-Length: ".filesize($filename)); ////header('Location: '.$filename); //readfile("$filename"); header("Content-type: application/octet-stream"); header("Content-Type: application/force-download"); header("Content-Disposition: attachment; filename=\"".basename($filename)."\"\n"); $filename=str_replace(' ','%20',$filename); $fp=fopen("$filename", "r"); fpassthru($fp); exit(); ?> Niet erg spannend maar wel verontrustend. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
pepescooking Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 Ik snap er niets van. Ik laad een pdf op en de download geeft een php. Zo te zien heeft het te maken met die beveiligingscode, maar wat moet ik daarmee? Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
Frank Houweling Geplaatst: 23 augustus 2012 Geplaatst: 23 augustus 2012 http://memberfiles.freewebs.com/89/76/62597689/documents/Teeltkalender-7.pdf Deze hebben we het over? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
pepescooking Geplaatst: 23 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2012 Bedankt dat je de directe link hebt geplaatst dat is mij niet gelukt. Hoe doe je dat? Ik laad nu ook de tuinkalender op. Kun jij daarvan ook de directe link wegzetten? Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
pepescooking Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2012 Hier is ook de directe link naar de tuinkalender http://memberfiles.freewebs.com/89/76/62597689/documents/Tuinkalender-4.pdf Ik zoek nog recensenten. Geef je op dan maken we samen er iets moois van. Quote Bezoek ook eens mijn website Pepe's Cooking Place
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.