Ads Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Hallo allemaal, Ik heb weer eens een vraag over een plaag die ik niet identificeren kan. Op het blad van mijn perenboom ontstaan vreemde vlekjes en bultjes (zie foto). Weet iemand misschien wat dit is en wat ik er aan kan doen? Quote
rorror Geplaatst: 24 april Geplaatst: 24 april Kan zijn dat dit door mijten komt. Deze zitten aan de onderkant van het blad. kan je van die kant, een close-up foto van die plekken maken. https://fruitbomen.net/informatie/ziekten-en-plagen/ziekten/perenpokziekte Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ads Geplaatst: 25 april Auteur Geplaatst: 25 april Oei dat lijkt wel heel erg op andere perenpok-foto’s. Ik maak vanmiddag foto’s van de achterkant van de bladeren. Quote
rorror Geplaatst: 25 april Geplaatst: 25 april Als het mogenlijk is echt een close up foto van b.v. dit gedeelte: Plekjes zouden donker moeten worden als het de mijt is. https://bomenwerk.com/perengalmijten.html#prettyPhoto De fruitbomen kweker weet er misschien wat meer over, en wat te doen: @Frank Houweling Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Ads Geplaatst: 26 april Auteur Geplaatst: 26 april Ik kan niet veel inzoomen met mijn iPhone. Dit is max zoom. Heb ook een rupsje ontdekt op t blad. Zouden rupsen ook die vlekken en bultjes kunnen veroorzaken? Quote
rorror Geplaatst: 26 april Geplaatst: 26 april Nee die rupsen zorgen voor de gaatjes en hapjes uit de bladranden wat je op de foto ook op enkele bladeren ziet. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Frank Houweling Geplaatst: 26 april Geplaatst: 26 april Vrijwel zeker perenpokziekte. Naarmate de aantasting vordert is ook het ziektebeeld sterker. Aangetaste bladeren wegplukken en de composthoop op 1 Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Ads Geplaatst: 26 april Auteur Geplaatst: 26 april Dank voor alle info, Gelukkig zijn niet veel bladeren aangetast. Heb ze geplukt en in de gft bak gedaan. Ben begonnen met het sprayen van een neemolie verdunning. Volgens zeggen helpt dit tegen o.a. mijten maar is het verder niet schadelijk voor vlinders, bijen en andere nuttige insecten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.