Tanja65 Geplaatst: vrijdag om 17:36 Geplaatst: vrijdag om 17:36 Eén van mijn paprikaplanten heeft een gele schimmel op het blad bovenop. Ik heb geprobeerd op dit forum en online te zoeken, maar ik heb geen idee wat het is en hoe ik dit het beste kan bestrijden. Iemand tips? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
rorror Geplaatst: vrijdag om 17:39 Geplaatst: vrijdag om 17:39 Heb je een foto? Ziet het er zo uit? https://www.moestuinforum.nl/encyclopedie.html/groenten/vruchtgroenten/paprika-en-peper/peper-en-paprika-oedema-r67/#Voorbeelden_van_extreme_oedema 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Tanja65 Geplaatst: zondag om 10:27 Auteur Geplaatst: zondag om 10:27 (aangepast) Wauw! Hulde voor mijn plant! Gisteren was ik de hele dag afwezig en kon ik geen foto maken. Vandaag ging ik naar de kas om de schade op te nemen en een foto te maken, en kijk: bijna weg! Helemaal zelf bestreden door de plant, zonder hulp mijnerzijds. Alleen nog een klein restje geel poeder, dat ik er straks - als het niet meer regent - met wat schilderstape zal afrollen (dan verspreiden de sporen het minste). Het was echt een flinke plek eergisteren. Trots op mijn plant! Add: foto op verzoek van @rorror (had ik natuurlijk direct moeten doen, sorry). Voor alle zekerheid ga ik nog wel met neemolie en afwasmiddel aan de gang straks. Ook flink wat bladluizen in de kas, helaas. En ik ga een ventilator neerzetten. zondag om 10:29 aangepast door Tanja65 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
rorror Geplaatst: zondag om 12:38 Geplaatst: zondag om 12:38 Misschien is het stuifmeel? 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Tanja65 Geplaatst: gisteren om 00:32 Auteur Geplaatst: gisteren om 00:32 Stuifmeel… die had ik niet bedacht. Dat zou best eens kunnen. Deze plant was al aan de bloesem begonnen. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
rorror Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Ik zie nu zelf ook dat er best een hoop. Uit een bloempje vallen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.