bellemie Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Ik heb 2 komkommerplanten in pot op mijn terras staan.Mijn vraag is met wat ik die moet bijmesten?Mag dit met vloeibare tomatenmeststof?Er komen veel komkommertjes aan,maar het blad is echt lelijk.Gelig en precies verrimpeld?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Rantje Geplaatst: 20 juni 2012 Share Geplaatst: 20 juni 2012 Ja hoor, tomatenvoeding is prima geschikt. Niet te veel geven hoor...Gele blaadjes kunnen ook ontstaan door spint, een virus en het slechte weer van de afgelopen tijd.Sinds wanneer staan ze in die pot? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
rubo Geplaatst: 21 juni 2012 Share Geplaatst: 21 juni 2012 In het begin (in het groeistadium) NPK 12-10-18 een halve dessertlepel per plant per maand en op het moment dat ze vruchten beginnen te geven schakel je over naar Patentkali (voor de vruchtvorming) ook een halve lepel per plant.Zet de planten in pot op een plantschotel. zo hou je de controle over de watergift maar nblijf wel van bovenaf gieten (dus niet op de plantschotel). Dit doe je om het teveel aan zouten uit te kunnen spoelen (gloeirest). Deze korrelmeststoffen kosten een fractie van de speciale meststoffen per plant en werken absoluut hetzelfde. Wel droog opbergen binnenshuis en niet in een vochtig tuinschuurtje.Tomatenmest, Hortensiamest, Aardbeienmest, Gele rozenmest, Rode rozenmest, het is een en al geldklopperij van de fabrikanten die met veel te dure producten de onwetende consument verleiden zoveel mogelijk flesjes en potjes te kopen. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.