Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Topic bedoeld om elkaar te kunnen wijzen op interessante en of goedkope kraampjes aan de weg.

Deze waar we vandaag langskwamen moet je echt van een ander gehoord hebben of je moet een zandpadfietser zijn.

Aan de Garvelinkweg in Zelhem, een prachtige kraam met meerdere groente planten zoals hokkaido pompoenen, courgettes, tomaten paprika etc. Ook rabarber, bessenstruiken, kruiden.  Allemaal mooie en ook afgeharde planten. 
De afdeling sierplanten en struiken is nog uitgebreider, en er zijn leuke planten bij zoals  Leicisteria, verbena, hosta, vlinderstruiken, akelei etc.. en de prijzen zijn meer dan schappelijk beginnen bij 50 cent, veel 1 euro en het duurste wat ik zag was een grote gewortelde rabarber, 4,50.

Ik heb een Hokkaidopompoen en een hosta gekocht voor 2,50 en daarvoor moesten we nog iemand ophalen uit haar huis ( was de zus van de kweekster) die onze 5 euro moest gaan wisselen. Er staat wel een kistje maar we hadden geen 2,50 aan gepast geld. Aardige mensen ook! 

77A8DE41-E38D-4C93-A169-050BC8D68E77.thumb.jpeg.91cdf0926ee1047bd4f71e2dfd72857c.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 8

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Same. Het kost 1x moeite, maar ik heb ook altijd een voortaadje kleingeld voor kraampjes met eieren en groente en fruit. 

• Like 2
Geplaatst:

In deze omgeving (Betuwe rondom de Linge) zijn er een heleboel van die kraampjes. In het seizoen natuurlijk veel fruit en walnoten. Van eieren, eigen gemaakte jam tot asperges en plantjes. Ook best veel van die automaten met boerenkaas en andere zuivel van de boerderij. Handig als het gekoeld moet blijven, maar minder charmant. Bij sommige van de kraampjes kun je naast met contant geld, ook via een QR-code betalen. 

• Like 5
Geplaatst: (aangepast)

Dat wordt hier in de buurt ook veel gedaan. 

Met die QRcodes is het wel even extra opletten dat het naar de juiste website/betaallink verwijst. Net zoals je bij online betalingen altijd extra moet opletten.

aangepast door loes
  • Like 5
Geplaatst:

Wij hebben hier een kraam langs de weg in een woonwijk, met 'verse eieren'. Op basis van vertrouwen kun je er 2,50 in het bakje doen (cameraatje erbij...) en een doos met 12 eieren eruit halen. Graag de lege doos retour.

Ik heb de mensen gesproken, de eieren komen van hun kippenhouderij een plaats verderop. Vrije uitloop, zien er mooi uit, bruine schaal, donkergele dooier, goeie smaak.

Nu heb ik echter enkele bezwaren omtrent de kraam. Het kraampje stond die keer vol met eieren, ik weet niet hoe lang ze erin staan. Geen houdbaarheidsdatum op de doos of de eieren. Het kraampje staat dag en nacht buiten en ondergaat alle temperatuurwisselingen. Terwijl eieren juist op een bepaalde temperatuur bewaard dienen te worden, koel en donker.

Dat is helaas de reden dat ik ze daar liever niet meer durf halen. :(

Geplaatst:
2 uren geleden, HuubvG zei:

Dat is helaas de reden dat ik ze daar liever niet meer durf halen.

Ik snap je volkomen Huub. Ik heb precies hetzelfde.

Geplaatst:

Ik heb al jaren een kraampje aan de weg. Dit begint bij de voorjaarshoning tot en met de zomerhoning. Later in het jaar verkoop ik pompoenen 🎃. Kan gepast worden betaald of via QR code. De honing haal ik ‘s avonds wel binnen. 

IMG_1548.jpeg

IMG_1552.jpeg

• Like 7
Geplaatst:

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de pompoenen van Martijn van beste kwaliteit waren het afgelopen jaar! Ze bewaarden goed en de variant pompoen die ik had gekocht, de potimarron is heerlijk. Heb je die weer dit jaar Martijn? 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier in de omgeving staan diverse kraampjes langs de weg met o.a.plantjes en pompoenen Ook staat er bij 1 van de boerderijen een koelkast met melk en yoghurt. Voor zo ver ik weet gaat het goed hier. Door het hoge ons kent onsgehalte kun je zelfs iets meenemen en de volgende dag betalen. Er ligt een potlood en papier waarop je het kunt aangeven dat je iets hebt meegenomen 

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...