Gemma Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 Mijn rodekool groeit goed, heel goed zelfs.Mooie grote bladeren en stevige stam, maar ik zie nog weinig begin van een kool/krop vorming.Moet dat nog komen??Hij is nu ca. 70 cm hoog.Hij staat op grond die opgehoogd is met compost, verder geen extra bemesting aangebracht.Heeft iemand een idee?Hij is geplant in april. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 26 juni 2012 Share Geplaatst: 26 juni 2012 Kan je misschien een foto maken? Ze groeien vaak hard, en worden ook flink hoog (veel hoger dan een witte kool), voordat ze aan een kooltje beginnen.Maar je hebt er soms ook eentje tussen zitten die nooit een krop maakt. Ik heb het nog nooit gehad, maar het schijnt zo Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Druifje Geplaatst: 27 juni 2012 Share Geplaatst: 27 juni 2012 Deze vraag wilde ik ook stellen, mijn koolplanten groeien ook goed, maar van de kolen zelf geen spoor. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Antoine Geplaatst: 27 juni 2012 Share Geplaatst: 27 juni 2012 hm vorig jaar waren ze bij niet hoger dan 30 cm hoor, en een krop van bijna 2 kilo Maar misschien soortafhankelijk? gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Margareth Geplaatst: 27 juni 2012 Share Geplaatst: 27 juni 2012 is het niet stiekem een rode spruitenplant? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 27 juni 2012 Share Geplaatst: 27 juni 2012 Die van mij zijn ook zo'n 60 of 70 cm hoog. Maar ze hebben al wel echt bladeren die een kooltje vormen. Nog geen harde kool natuurlijk, maar ook geen losse bladeren meer. De witte kool is nu 30 cm hoog en heeft al iets meer kool. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Goudsbloem Geplaatst: 28 juni 2012 Share Geplaatst: 28 juni 2012 Bij mij begint de rode kool nu ook voorzichtig een kropje te vormen. Ze zijn nu zo'n 40-50 cm groot en het begint ergens op te lijken. Quote Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 29 juni 2012 Share Geplaatst: 29 juni 2012 Ook bij mij zet nu de kropvorming in bij mijn rode kool planten ik heb Langendijker bewaar. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 30 juni 2012 Share Geplaatst: 30 juni 2012 Dames...........................geduld Ze komen heus wel hoor, van uitplant tot oogst iets van 120 dagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 4 juli 2012 Share Geplaatst: 4 juli 2012 Dit zijn de mijne nu. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2012 Share Geplaatst: 5 juli 2012 Gemma, hoe staat het er nu voor? Dit is 1 van mijn kolen: Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Borsalino Geplaatst: 16 juli 2012 Share Geplaatst: 16 juli 2012 Vandaag de eerste 3 rode kolen geoogst.Alsook 3 Savooi kolen. t'Zen savooien Marta................................intern familie graptje..................Een grootoom van mijn vrouw piste wekelijks eens naast de pot en bracht dan savooien mee om zijn uren afwezigheid te rechtvaardigen tegenover zijn vrouw die Marta noemde.Toen die thuiskwam riep die al van in de verte " t'Zen savooien Marta! " Maar zeer vreemd, de aangekochte plantjes geplant op 21 april zijn dus vandaag geoogst na amper 86 groeidagen. Rode kool plantjes aangekocht van een ander tuincenter en geplant op 26 maart en zijn nu dus 112 groeidagen ver, zijn in de verste verte nog niet eens een schaduw van hun broertjes en zusjes die vandaag onthoofd zijn, Vive de Franse Revolutie Weet ik waar ik volgend jaar mijn rode kool plantjes ga kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.