Geplaatst: 25 februari25 Feb Vandaag 25-05-2026 om 14:00 uur zal ik de volgende update installeren.Website zal ongeveer 5minuten niet toegankelijk zijn. Mocht je hierna problemen ondervinden dan horen wij dat graag.
Geplaatst: 25 februari25 Feb En we zijn weer terug online, update is geinstalleerd! Mocht je problemen ondervinden nu deze update is geinstalleerd dan horen wij dat graag.
Geplaatst: 25 februari25 Feb Mijn berichten ook niet meer.Bij zoeken krijg ik ook een ander scherm dan normaal. Niet echt overzichtelijk. Er staat ineens een scherm naast. 25 februari25 Feb aangepast door Gitta Foto toegevoegd
Geplaatst: 25 februari25 Feb Ik zie dat nu ook. Ik ga op onderzoek uit waar dit aan kan liggen... In de tussentijd, geniet van het mooie weer. 😅
Geplaatst: 25 februari25 Feb Notificaties werken weer, maar de wiki button beneden is nu even tijdelijk weg.Ok Wiki button ook weer terug, stukje code herschreven.@Gitta Werkt het bij jouw weer?Ik ook even buiten aan de gang.
Geplaatst: 25 februari25 Feb Bedankt @rorror . Alles doet het weer en ziet er normaal uit. Ben net thuis gekomen en ga even wat drinken en daarna ook naar buiten.
Geplaatst: Woensdag om 11:225 d @rorror Gewoon een nieuwsgierige vraag, niet omdat het me stoort of zo. Sinds een aantal dagen, ik vermoed sinds de laatste update, verschijnen er af en toe opeens pop-ups in beeld met de profiel-info van andere forumleden. Het lijkt er een beetje op dat dat gebeurt omdat zo iemand op dat moment online komt. Kan dat kloppen?
Geplaatst: Woensdag om 11:245 d Maak voor mij daar even een schermafbeelding van. Heb dit zelf nog niet gezien.
Geplaatst: Woensdag om 11:495 d Nog even over nagedacht. Dit gebeurd niet op jouw mobiel, maar wel op de pc/mac?Want op pc/mac als je met je muis aanwijzer boven een naam hangt, komt er automatisch een popup naar boven met de profiel info.
Geplaatst: Woensdag om 13:015 d Heb ik ook @rorror op de laptop. Ik klikte even op jouw naam. Ik had het al eerder gezien en had begrepen dat ik dan op iemands naam drukte.
Geplaatst: Woensdag om 13:115 d Ja @rorror ik bedoelde dat ook, niet drukken uiteraard, gewoon erboven bengelen.
Geplaatst: Woensdag om 13:325 d Ik lees het forum alleen op een Ipad en gebruik dus geen muis. Als het weer gebeurt dan stuur ik je een screenshot. Ik had al gekeken of ik misschien zelf geswiped zou kunnen hebben, maar de forumnaam van de pop-up is niet in beeld op zo’n pagina. Dus dat zou niet de reden kunnen zijn. Daarom dacht ik dat het online verschijnen wellicht de reden was. Woensdag om 13:365 d aangepast door Dahli Toevoeging
Geplaatst: Woensdag om 13:355 d Van leden die ingesteld hebben dat anderen niet kunnen zien of ze online zijn, krijg ik overigens geen popup. Dat viel me wel op.
Geplaatst: Woensdag om 13:405 d 🤷♂️ Durf het niet te zeggen. 🤷 Het is volgens mij geen melding dat iemand online komt. Want dat zit naar mijn weten niet in deze versie van de software. Zie de prinscreen tegemoed wanneer het weer optreed.Hoofdpagina heeft kleine update gekregen. In de oude forum software was het vroeger mogelijk om te zien hoeveel leden online waren en aantal gasten.Dat heb ik gisteravond erbij geprogrammeerd.- Anoniem zijn ook leden die ingelogd zijn, maar die status niet tonen.
Geplaatst: Woensdag om 21:105 d Vanmiddag de volgende aanpassing gemaakt aan server en netwerk configuratie;Voor niet ingelogde gebruikers is de caching van pagina's ingesteld op een standaardtijd van 2 uur. Dit betekent dat wanneer iemand die niet is ingelogd een pagina bezoekt, deze pagina tijdelijk wordt opgeslagen (gecached) op een server die dicht bij de gebruiker staat, namelijk via een Content Delivery Network (CDN).Het voordeel hiervan is dat de pagina sneller laadt bij vervolgbezoeken, omdat de browser niet telkens de volledige inhoud vanaf de originele server hoeft op te halen. In plaats daarvan haalt hij de reeds opgeslagen versie uit de cache op de CDN, wat de laadtijd verkort en de belasting op de server vermindert.Na 2 uur wordt de cache automatisch vernieuwd, zodat de inhoud up-to-date blijft. Ben je niet ingelogd en je wilt toch de meest actuele inhoud zien, log dan in of maak een account aan.Deze caching-instelling geldt niet voor ingelogde gebruikers. Zij zien altijd de meest actuele inhoud, omdat voor ingelogde gebruikers geen gebruik wordt gemaakt van caching via de CDN. Hierdoor kunnen zij direct alle content bekijken zonder vertraging, en wordt er altijd verse informatie getoond.Is al reeds twee weken lang getest op een ander forum, dus ik denk niet dat we veel problemen hierdoor zullen ondervinden.Mocht je vragen hebben, kan je deze in dit topic plaatsen.
Geplaatst: Donderdag om 21:134 d @rorror Zojuist gebeurde het weer een keertje. Zie bijgaand screenshot. Misschien handig om te weten: op het moment dat de popup verscheen raakte ik het scherm niet aan. Ik was het stukje van Beukwood aan het lezen.
Geplaatst: Donderdag om 21:194 d Je hebt zo te zien wel gescrolled/iets omhoog geswiped voordat dat dat popupje omhoog komt.Kan je misschien proberen als je scrolled/iets omhoog swiped dit op het witte vlak van de website te doen.Want ik gok dat je swipe begon op de naam carina?Wat is trouwens dat zwarte 1/4de circeltje rechts onder in beeld.@Jorg Mede ipad gebruiker. Kan jij eens testen als je de pagina doorleest en begint op een naam met swipen of dit dan bij jouw ook gebeurd?
Geplaatst: Donderdag om 23:494 d De volgende keer dat ik het weer zie, zal ik swipen op het witte vlak van de site. Ik was echt in de veronderstelling dat ik geen naam had aangeraakt. Als ik het bewust doe verschijnt er niets namelijk. Dat had ik zelf ook al eens getest 😊.Dat 1/4 cirkeltje in de hoek is mijn onderkant van mijn scherm. Dat doet de(ze) Ipad blijkbaar. Ik zie het nu ook, alleen rechts onder in beeld. De overige hoeken hebben het niet. Zal vast iets betekenen, geen idee wat 😉. Donderdag om 23:504 d aangepast door Dahli
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.