Geplaatst: 12 augustus12 Aug Heb je wel de push instellingen aangezet? Op rode melding klikken om te zien hoe je ze aanzet:Daarna zou je dit moeten zien.Dan bij elke optie ook de push melding aanzetten, zoals b.v. bij berichten:Of je kan het het blauwe bolletje zien dat er berichten/notificaties zijn. Op nieuwe toestellen staat er een 1 tje of ander getal. Net zoals je bij whatsapp ziet.Meldingen in lockscreen als je dat wilt. (Heb zelf een oudere versie, op nieuwe versie zou je moestuinforum logo moeten zien)
Geplaatst: 12 augustus12 Aug Moestuin seizoen blogs pagina geupdate, in zelfde style als forum berichten. Stoorde mij er af en toe aan, dat de style niet helemaal het zelfde was.Oud:Nieuw:
Geplaatst: 13 augustus13 Aug Is er nog iets anders veranderd de laatste dagen?Als ik een topic open dan rolt de pagina van boven naar beneden tot het eerste ongelezen bericht. Dat was eerst toch niet zo of ben ik nu gek?
Geplaatst: 13 augustus13 Aug Het enige wat ik tegenkom is dat ik niet kan quoten op mijn telefoon, wel op de computer. Dan maak ik altijd een kopie van de tekst, dat kan dan wel.
Geplaatst: 13 augustus13 Aug @loes Kleine update van leverancier doorgevoerd gister. Heb het terug aangepast hoe het was. Bedankt voor de oplettendheid.@Petrasmoestuin Is een bug die leverancier nog moet oplossen. Hoe het op mobiel wel werkt is, een deel van de tekst selecteren, en dan iets omhoog of omlaag scrollen. Dan krijg je de melding om dat stuk te kunnen quoten.
Geplaatst: 14 augustus14 Aug @rorror Mag ik vragen hoe laat je gisteren die kleine update hebt doorgevoerd? Sinds vanochtend krijg ik foutmelding in Safari en is de site voor mij volledig onbereikbaar. Vannacht rond 1 uur lukte dat nog wel. In Chrome werkt de site (gelukkig ☺️) wel.
Geplaatst: 14 augustus14 Aug Dat is ondertussen nu eergister geweest. Welke fout krijg je te zien in safari?
Geplaatst: 14 augustus14 Aug Inmiddels doet hij het haperend weer. De zoekfunctie overigens 9 van de 10 keer niet, ik weet niet meer zeker of ik je dat al had laten weten.
Geplaatst: 14 augustus14 Aug Ja dat heb ik ook maar dan beter niet opstarten vanaf je preloader, opnieuw adres intypen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 augustus14 Aug 3 uren geleden, appelvrouw zei:opnieuw adres intypen.Had ik gedaan, hielp niets. Nu werkt het weer, de Rorror-touch 👍.
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Hee! Ineens krijg ik een menuutje te zien als ik weer eens per ongeluk dubbele punt D typ als ik een smiley wil hebben. Maar het werkt dan weer niet elke keer?? die wel. :) die niet:( ook niet die wel! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Ik gebruik voor tekens altijd de windows toets met de . (punt) dat werkt altijd goed. @Jorieke123
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Software leverancier had blijkbaar wel geluisterd naar de Feedback.Ze waren het alleen vergeten in de "Release Notes" te plaatsen.: smil (zonder spatie) voor ☺️: sad voor
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Op 14-6-2025 om 22:43, appelvrouw zei:Is jullie IPad dan ouder of jonger dan de mijne? IPadOS 16.2Update 17.7.8 kan niet worden gedaan ivm te weinig opslagruimte.Zat nog even het topic door te lezen.Heb je een i-cloud backup van al je bestanden?Zo ja, dan zou je eventueel je apparaat naar fabrieksinstellingen kunnen zetten.Als die dan opstart zijn alle bestanden weg. Dan updaten, en de icloud backup terugzetten.Als je niet technisch bent, heb je misschien wel een kennis die dat kan doen en en ook goed voorzorgen dat je geen bestanden mist. En het apparaat weer insteld zoals jij gewenst bent.
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Dank dat is aardig dat je dat nog even oppakt. In principe heb ik backup van alles..denk ik.. Ik zou het zelf niet zo durven. Maar misschien iemand vinden inderdaad helaas doet mijn nageslacht niets technisch. Ik hou het in het achterhoofd👍 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 augustus15 Aug Je woont volgens mij niet in de buurt van Alphen a/d Rijn toch? Anders had ik dat wel willen doen.Vandaag opgelost;Bij ongelezen inhoud veranderde bij elk bezoek van de pagina het nummer van dagen. Ongeacht wat er in filters was ingesteld.Nu correspondeert het dus met wat ingesteld is in de fiters.
Geplaatst: 15 augustus15 Aug @rorror ik kom er nog niet uit hoe ik de notificaties per item in kan stellen. Bijvoorbeeld bij berichten en meldingen. Als ik in de app ben zie ik wel de blauwe bolletjes. Maar zie geen notificatie bovenaan staan, waar Facebook en WhatsApp enzo wel komen. Is dat mogelijk of vraag ik nu iets moeilijks?
Geplaatst: 28 augustus28 Aug @Gitta Welk mobiel apparaat gebruik je met welke versie? blauw bolletje betekend dat er een notificatie is. Maar als apparaat goed ondersteund is zou het een 1tje of 2 moeten weergeven voor aantal notificaties. Ergens eind volgende week komt er een update uit waar waarschijnlijk wat meer in is opgelost rond de App en notificaties.@appelvrouw Kan je kijken of je op je apparaat nu nog steeds de foutmelding krijgt dat de pagina niet laad.Heb van de ontwikkelaar een stukje code gekregen en zojuist toegevoegd op de site, die dit mogenlijk verhelpt.Edit: Met de volgende update zijn ook de volgende twee problemen opgelost. (Reeds getest op onze test website)Selectie quoten op mobiel werkt weer zoals op het oude forum.Zoek resultaten gingen niet naar de juiste forum post.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug 11 uren geleden, rorror zei:nu nog steeds de foutmelding krijgt dat de pagina niet laad.Volgens mij geen problemen met preloader! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 augustus29 Aug @rorror Even een vraag mijnerzijds.Als ik een paar fotos naast elkaar wil plaatsen en kleiner maken. Dan gaat het vaak met 1 of 2 fotos naast elkaar goed. Maar b.v. de 3e die normaal niet zou passen omdat hij te groot is, die verschuif ik dan via de rechter onderhoek (groen tekentje), dan wordt hij kleiner, maar verspringt dan vaak weer naar groot. Dan moet ik het soms wel 6 x opnieuw doen, waarbij ik het langzaam moet doen, want zodra ik het snel doe, dan verspringt hij zeker weer naar groot.Ik weet niet of daar iets aan te doen is?
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Ik zie dat er in mijn blog bij diverse bijdragen de ‘kop’ foto weg is. Dit is ook bij andere leden het geval. Hoe komt dit ? Terwijl ik dit schrijf, staat er onder een groot aantal woorden een rode stippellijn. Woorden zijn correct geschreven.
Geplaatst: 29 augustus29 Aug @Amrutten Heb even snel gekeken bij Moestuin Seizoen Blogs, maar ik zie wel kop foto's, b.v. bij jouw blog vogelhuis(je). Kan je een printscreen/schermafdruk/foto maken met wat jij ziet staan? Wanneer werkte dit nog wel?Rode stippelijn is volgens mij niet van onze software, maar een spellingscontrole van het apparaat. Zal waarschijnlijk ingesteld staan in een andere taal b.v. Engels, waardoor deze de Nederlandse woorden niet herkend.Welk apparaat/versie gebruik jij?
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Wanneer de foto’s er wel nog waren, geen idee, heb er maanden niet in gekeken. Ik heb geprobeerd foto’s uit mijn bibliotheek toe te voegen, dat lukt bij sommige foto’s niet, en anderen weer wel. Ze zijn 1.1 of 1.3 mb. Een foto maken en toevoegen gaat weer wel.Ik gebruik een gloednieuwe ipad. 29 augustus29 Aug aangepast door Amrutten
Geplaatst: 29 augustus29 Aug Ik zou denken, dat heel misschien dat je dan vergeten bent om die omslag foto's toen toe te voegen. Hoewel er altijd een bug of iets geweest kan zijn dat het fout is gegaan, maar dan kan ik niet meer zien. Logregels op de server worden maar 14dagen behouden, dus van een jaar terug deze terug zoeken kan niet.Maar inderdaad de foto aanpassen met een foto uit de bibliotheek zou moeten werken.Kan deze nog een keer proberen aan te passen, en dan een schermafdruk laten zien met welke foutmelding je krijgt?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.