Geplaatst: 4 juli 201213 j In onze nieuwe volkstuin willen we graag wat (lei)fruitboompjes neerzetten. Nu had ik al begrepen dat zelfbestuivers minder vruchten geven dan als 2 bomen elkaar kunnen bestuiven.Misschien een domme vraag (ben niet voor niets een groentje), maar dat bestuiven, gaat dat bij 2 bomen dan wel altijd goed? Ik vraag dat dan met name omdat er zoveel minder bijen zijn de laatste jaren, en die toch wel de nr.1 bestuivers zijn. Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Geplaatst: 4 juli 201213 j Niet elke boom bestuift een andere, daarvoor heb je "bestuivingstabellen". Daar kun je zien welk ras met welk ras bestuift. Het bestuiven zelf gaat idd grotendeels door de bijtjes, maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat die hun werkt niet doen. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 4 juli 201213 j Auteur Bedankt Frank voor je snelle reactie. We waren het eigenlijk al van plan, maar gaan inderdaad gewoon voor 2 soorten die elkaar goed kunnen bestuiven. Ik heb begrepen dat niet al te ver weg een paar bijenkasten staan, dus hopelijk vinden ze onze boompjes interessant. Recentelijk gepromoveerd tot 'Moestuingeeltje' (na 5 jaar tuinieren)/i]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.