Geplaatst: 31 augustus31 Aug Hallo allemaal,Ben weer begonnen met een kleine moestuintje. Nadat ik mocht gaan genieten van veel vrije tijd. Maar liep tegen een probleem aan:Heb spekbonen gepoot en dat verliep goed. Heb deze geplukt en gepunt en doormidden geknakt. Tijdens het punten geen draden konden vinden. Na het balanceren van de boontjes moest ik diverse boontjesnog een keer halveren maar toen trof ik dikke stugge draden aan.Dit was bijna bij al de boontje het geval. Op het pakje van de spekbonen stond “bonen zonder draden”. Heb nog een aantal spekbonen geplukt en kon geen draden vinden. Wat is er fout gegaan of wat doe ik verkeerd?Zie de reacties met belangstelling tegemoet. En groet vanuit de provincie Groningen.
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Geen idee, eigenlijk. Heb ik met spekbonen ook nog nooit gehad. Welke soort had je gelegd?Normaal merk je inderdaad bij het breken al of er een draad aanwezig is.Wat ik met peultjes dit jaar wel had, was het vormen van een vlies, waarschijnlijk door de droge periodes dit jaar. Bah, absoluut onsmakelijk. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 31 augustus31 Aug Ik heb er ook geen ervaring mee. Ik heb sowieso weinig draden in mijn bonen zitten. Welke soort spekbonen heb je gelegd?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.