jeanne-heijmans Geplaatst: 7 juli 2012 Share Geplaatst: 7 juli 2012 Ja dat is mijn vraag, doen jullie ook aan druiven krenten? Er zitten zoveel druiven trossen aan de druiven rank, van de week ben ik heel de week bezig geweest om te krenten, alleen de bovenste niet, komt misschien nog. Daarom wil ik vragen heeft het echt nut? Worden de andere druiven daar door groter? Ik heb op google gezeten, de een zegt zeker wel doen, de ander weer waarom al die moeite? Dus ben zeer benieuwd wat jullie doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ben Geplaatst: 7 juli 2012 Share Geplaatst: 7 juli 2012 ja dat klopt en is ook echt zo, het is een takkewerk maar je zult echt grotere druiven krijgen in het najaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 juli 2012 Auteur Share Geplaatst: 7 juli 2012 O echt! dus ik moet het trapje er bij gaan pakken om de bovenste ook te gaan doen, dus het loont? super dan maar het trapje op. bedankt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 9 juli 2012 Share Geplaatst: 9 juli 2012 jeanne, staat het boompje binnen of buiten en heb je al eerder een oogst gehad? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
eelzuhtjuh Geplaatst: 9 juli 2012 Share Geplaatst: 9 juli 2012 Als je er al zoveel gedaan hebt kan je die bovenste toch ook laten voor wat het is en zelf eventueel het verschil zien straks? Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/Â Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 juli 2012 Auteur Share Geplaatst: 9 juli 2012 Sluipwesp,de druivenrank is buiten op het zuiden, dit is het vierde jaar dat er trossen aankomen, elk jaar weer meer en meer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 9 juli 2012 Share Geplaatst: 9 juli 2012 Als je terugkijkt naar vorig jaar, hoe dicht zaten toen de rijpe druiven van elkaar in de tros? Je moet de druiven nog goed kunnen bewegen, als ze elkaar verdrukken had je achteraf beter kunnen krenten. Als de rijpe druiven genoeg ruimte in de tros haddden (zonder te hebben gekrent) heeft het niet zoveel zin om aan dit monnikenwerk te beginnen.Het wel of niet krenten van de trosjes hangt eigenlijk af van het ras dat je hebt staan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 juli 2012 Auteur Share Geplaatst: 9 juli 2012 Ik heb boskoops glorie staan, heb ze bijna allemaal gehad alleen de bovenste nog. Baat het niet dan schaad het toch ook niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
sluipwesp Geplaatst: 9 juli 2012 Share Geplaatst: 9 juli 2012 Het is altijd beter om te krenten jeanne, dus het schaad zeker niet. Je hebt minder kans op schimmels en de bessen worden iets groter en kleuren gelijkmatiger.Wij hebben ook boskoop glorie maar dan in de kas en die moeten we ieder jaar toch echt wel krenten, anders verdrukken ze elkaar.Sterke met het gepriegel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 10 juli 2012 Auteur Share Geplaatst: 10 juli 2012 Dank je, zal wel lukken hoor, als het nu niet zoveel regent kan ik de bovenste nog doen deze week. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.