Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stam snijbonen binnen kweken.

Featured Replies

Geplaatst:

Hier een update van mijn kant van de sperziebonen. De bruine boon die ik al had staan begint opnieuw bloemen te maken. Dus ik verwacht binnenkort weer wat bruine boontjes :)

Hoe gaat het bij jou rorror?

20260204_222605.jpg

aangepast door sygys

Geplaatst:
  • Auteur

Op een of andere manier lijken ze wat trager te groeien nu. Meeste bloempjes vallen af na de bloei. Maar wel het eerste boontje.

DSC_0165.JPG

Geplaatst:

Tik je wel tegen de bloemen aan als ze bloeien? Het zijn zelf bestuivers maar ze hebben wel wind nodig of een tikje tegen de bloem zodat het stuifmeel los komt en de bloem zichzelf bestuift anders dan vallen ze er inderdaad vanaf

aangepast door sygys

Geplaatst:

Dit is 20 dagen na de bonen te hebben geplant. Dingen gaan als een trein. Deze soort lijkt wat meer open te groeien (delinel)

20260208_191436.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Onder tussen meer boontjes. Tel er nu een stuk of 8a9.

DSC_0170.JPG

DSC_0169.JPG

@sygys

De bladeren dansen/bewegen door de ventilator die er boven zit.

DSC_0172.JPG

Geplaatst:

Ziet er goed uit. Echt wel grappig groente binnen kweken. Hier nog geen bloemen. Maar dat zal niet lang meer duren denk ik

Geplaatst:
  • Auteur

Vind het ook zeker leuk om eens binnen te proberen.

3 dagen later, weer een aantal foto's.

DSC_0175.JPG

DSC_0176.JPG

DSC_0177.JPG

DSC_0178.JPG

DSC_0179.JPG

DSC_0174.JPG

Geplaatst:

Hier ook een update van mij. De eerste bloemknoppen zitten erin. Heb alleen geen ruimte meer. De plant zit met zijn toppen al tegen de groeilamp aan...

20260214_220009.jpg

20260214_220020.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Zijn de jouw struikboontjes of de klimmers?

Geplaatst:

Ze zien er niet uit als klimmers. Of ze hebben een tekort aan licht, of het is een hogere soort stamboon. Ze lijken een beetje de groei van sojabonen te volgen, die worden ook wel minimaal 50cm.

Geplaatst:

Dit is delinel heb eigenlijk helemaal niet gekeken of die klimmen of niet 😂 ze krijgen volgens mij wel genoeg licht. Ze doen het perfect. Nu ik jullie reactie zo lees zou het best een klimmer kunnen zijn inderdaad..

20260212_190806.jpg

aangepast door sygys

Geplaatst:

Overal staat wel lage stambonen.

Dus er moet toch ergens wel iets fout gaan.

Bij stokbonen begint de stengel eerst al lang te groeien, en de bladeren beginnen later pas wat groter te worden. De kop van de plant is erg lang bij een stokboon.

Geplaatst:

Lijkt hier inderdaad wel een kruising te zijn en niet de originele, delinel wordt gepromoot als een dwarf en dit lijkt gewoon op een stokboon. Je moet rekenen de top is hier ook verdere aangroei en het type lampen wat @sygys gebruikt kunnen zoiets (lange internoden) niet verklaren.

Edit: nu de normale hoogte van een volgroeide plant van deze is +/- 50 cm, daar moet je ook mee rekening houden en iets te hoog denk ik in jouw setup @sygys

Geplaatst:
On 1/14/2026 at 2:50 PM, rorror said:

Dit is de tent. Alleen bij mij, 120breed, 90diep. Hoge tent gekozen, zodat je gemakkelijk achter in de tent kan komen.
image.png

Wil je ook delen waar gekocht en voor welke prijs?

Geplaatst:
  • Auteur

@Bernaar https://www.growland.nl/HOMEbox-Ambient-R120-120-x-90-x-180-cm
Wel iets duurder geworden.

Momenteel uitverkocht, je kan ze een berichtje sturen op de website of even mailen of ze weten wanneer deze weer te leveren is. Kan misschien ook even brutaal vragen of ze een wacht kortingkje ervoor hebben?

service @ growland.net (<-- 2 spaties even weghalen)

image.png

Geplaatst:
  • Auteur

Dat was volgens mij in dit draadje, eerste pagina zie je hem staan bij @sygys

Geplaatst:
  • Auteur
48 minuten geleden, acpronk zei:

deze lamp ziet er dan wel anders uit dan die van de website.

Volgens mij had hij twee echte kweeklampen gekocht, naast de gene die er al standaard in zaten.

Geplaatst:

Nee dit zijn wel degelijk de lampen van Barcelona led.

20260218_192107.jpg

20260218_192114.jpg

Geplaatst:

Heb de eerste bloemen open trouwens @rorror

20260218_191339.jpg

Geplaatst:

Boontjes ook al zie ik. Heb overigens geen verstand van kruisingen oid. De planten zijn ongeveer 30 cm hoog dus volgens mij nog wel vrij aardig dwerg te noemen. Ze groeien alleen bijzonder.

20260222_195306.jpg

20260222_195253.jpg

aangepast door sygys

Geplaatst:

@rorror jij zal je eerste bonen ondertussen al wel geoogst hebben of niet? Hier vooral heel veel kleine boontjes. Ze groeien ondertussen ook al de kweekkas uit. Delinel is wel een ras die heel snel veel vrucht geeft heb ik gemerkt. Ik heb ook Prelude ertussen staan maar die hebben nog geen enkel bloem en maken voornamelijk blad

20260224_232929.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Het is niet veel, maar goed met een beetje andere groente erbij toch genoeg.

DSC_0192.JPG

Geplaatst:

Lekker! Haha echt geinig die oogst. Hier ook bijna oogst tijd

20260228_210050.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.