Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's overzetten telefoon naar computer.

Featured Replies

Geplaatst:

@rorror heb jij misschien een idee wat er aan de hand is?

Ik baal als een stekker. Gisteren kon ik opeens mijn fotos niet meer van mijn telefoon afhalen. Ik heb een Galaxy S21 5G.

Ik heb fotos gemaakt van hetgeen ik zie op mijn computer. Ik word gedwongen Onedrive te gebruiken, maar dat wil ik niet.

Ik zie opeens een heleboel print screens staan die helemaal niet meer op mijn telefoon staan. Die heb ik er allemaal afgehaald.

Maar de fotos die ik nog wil overzetten, die zie ik niet, ook alle mappen niet die ik in mijn telefoon heb aangemaakt.

Dit is het beginscherm die ik zie op mijn computer.

Fotos importeren 1.jpg

Als ik zeg: nu niet, dan gebeurt er niets.
Bij keuze IMPORTEREN OPENEN, dan krijg ik dit te zien.

Fotos importeren 2.jpg

Dan ga ik toch op het scherm kijken wat er wel staat.

Apparaat niet bereikbaar, maar er stonden wel 1940 print screens op van 5 jaar lang.

Die heb ik er dus gelijk afgehaald.

Fotos importeren 3 na niet nu print screens.jpg

Bij camera roll vraagt hij om Media toe te voegen.

Nu weet ik het even niet meer.

Fotos importeren 4.jpg

Voorheen zag ik een mapje (zie ik nog steeds) van mijn telefoon en als ik daarop klikte kwamen de gegeven te voorschijn en dan drukte ik op camera en op DCIM en dan krijg ik alle fotos te zien die ik nog niet heb overgezet. Dat doe ik eigenlijk elke dag.

Gisteren heb ik het naar mijzelf gestuurd via whatsapp, maar dat is omslachtig en dan krijg je niet de data te zien (alleen via eigenschappen) maar van die lange codes.

Geplaatst:
23 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Als ik zeg: nu niet, dan gebeurt er niets.
Bij keuze IMPORTEREN OPENEN, dan krijg ik dit te zien.

Als je een telefoon aansluit op de computer, dan krijg je een melding op de telefoon te zien, of deze verbinding mag.
Dus eerst op je telefoon accepteren dat de pc toegang kan krijgen.
Dan pas kan je de keuren IMPORTEREN OPENEN, of "nu niet" gebruiken.

Geplaatst:
  • Auteur

En hoe kan ik dat op mijn telefoon accepteren? Ik doe het al jaren zo zonder accepteren te zeggen?@ Rorror

Op mijn telefoon zegt hij (heel snel en weer weg) dat ik op mijn USB moet tikken op verbinding te krijgen. Ik heb op mijn USB getikt.😂

Ik heb toch iets gevonden bij USB-instellingen en daar stond alleen "alleen telefoon opladen" en nu staat hij op "Afbeeldingen overzetten".

Jij gaf mij de push om toch verder te kijken op mijn telefoon.

Dank je!!

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:
  • Auteur

Wel omslachtig ook, waarschijnlijk na de nieuwe update van mijn telefoon. Dat moet ik elke keer opnieuw doen,  als ik er fotos van af haal, want hij zet het niet vast die optie.

Geplaatst:
1 uur geleden, Petrasmoestuin zei:

Ik word gedwongen Onedrive te gebruiken, maar dat wil ik niet.

28 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Dat moet ik elke keer opnieuw doen,  als ik er fotos van af haal, want hij zet het niet vast die optie.

Misschien toch One drive overwegen? Dan ben je van dat gedoe af. Zeker als je aangeeft dagelijks foto’s van je telefoon naar je pc te zetten. Bijkomend voordeel, als er iets onherstelbaar crasht, staan al je foto’s goed bewaard in je One drive. Waarom wil je dat niet?

Geplaatst:
  • Auteur

Nee ik wil beslist geen One drive. Ze weten al van alles over mij en wat hebben ze aan mijn fotos? Mijn man (moet hij nodig doen) maakt regelmatig een update van mijn harde schijf. Ik heb een aparte schrijf voor al mijn mappen buiten internet om.
One drive heb ik ook niet nodig voor mijn fotos zag ik, als ik dit instel wat Rorror zegt, dan krijg ik gewoon de fotos op mijn computer te zien , ik geef niets aan bij One drive.
En je kunt niet onbeperkt fotos overzetten bij One drive, daar ga je uiteindelijk voor betalen als je boven een bepaalde hoeveelheid. Je wilt niet weten hoeveel ik op mijn schijf heb staan. Ik heb diverse hobby's (gehad) en honden, creaties van mijn haken/breien. Ongelooflijk veel! En mijn man ook. Dus ik houd het liever zo. Als mijn computer crashed, dan heb ik mijn harde schijf nog met mijn bestanden.

Geplaatst:

Topic gesplists van klaagbank, naar forumforum catogorie.

49 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:

Wel omslachtig ook, waarschijnlijk na de nieuwe update van mijn telefoon. Dat moet ik elke keer opnieuw doen,  als ik er fotos van af haal, want hij zet het niet vast die optie.

Fijn dat het nu wel werkt.
Maar inderdaad "omslachtig" hoewel ik dit al 10+ jaar doe.
Misschien staat er in je telefoon ook wel een optie, om dat apparaat automatisch te vertrouwen?

Deze beveilgiing zit er trouwens in omdat als je je telefoon verliest. Niet iedereen zomaar je telefoon kan verbinden op pc en zo alle data er af kan halen.

Ik gebruik zelf geen OneDrive, ik verwijder dat altijd van mobiel en van de PC, zodat dat "gezeur" nooit naar boven komt.
Backups worden hier automatisch naar mijn NAS gemaakt. (harddisken welke zijn aangelsoten op het netwerk)

Geplaatst:
  • Auteur
4 uren geleden, rorror zei:

al 10+ jaar doe.

Ongelooflijk! Ik tot gisteren dus. Mijn man en ik hebben dezelfde telefoon aangeschaft, op dezelfde dag en zelfde fa. Maar ze werken beide heel anders, ook zo gek. Hij kon gewoon de fotos eraf halen van de week zoals ik het altijd deed.

Geplaatst:

Heb je anders toevallig onlangs een code op je telefoon gezet?

Geplaatst:
  • Auteur

Jij bedoelt een veiligheidscode? Nee.

Geplaatst:

Durf het niet te zeggen waar het dan aan ligt.
Hoe het nu werkt is hoe het zou moeten werken.
Als je gewoon kabel er instak en meteen bestanden vanaf telefoon naar pc kon zetten, zou dan naar mijn idee ongewenst zijn (minder beveiliging).
Kan nog wel ingesteld worden, maar dan kan alleen via het verborgen ontwikkelaars menu in android.

Op andoid telefoon onder instellingen, Systeem, dan naar About (Over de telefoon)

Daar zie je ergens onder aan "Build Nummer" staan, wat geen knop is. (Maar stiekem toch wel)

Dan druk je 7x snel achter elkaar buildnummer aan. Dan vraagt deze om je PIN code.

Dan onder systeem, krijg je een extra optie erbij: "{} Opties voor ontwikkelaars."

Dan in het menu zoeken naar: "Default USB Configuation" of "Standaard USB Configuratie"

Dan staat deze standaard ingesteld op "No data transfer", en selecter je "File Transfer / Audio" (of vergelijkbare term in het nederlands.)

Mijn telefoon staat in het engels, dus weet niet van alles hoe dit genoemd wordt.

Verder geen instellingen in devolper mode wijzigen, anders kan je je telefoon flink van slag maken.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zie Systeem niet, dus moest verder zoeken.

Buildnummer staat bij mij bij Software gegevens .

Dan kan ik naar ontwikkelaarsopties, standaard USB-configuratie en dan Afbeeldingen overzetten.

Wouw! Gelukt! En dat voor mij, want ik moest soms even zoeken, bij mij staat alles in het Nederlands en Systeem gaf hij dus niet aan.

Er staat bij mij geen belangrijke fotos op mijn toestel, die haal ik er direct af.

Ik ben een blij ei!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.