Geplaatst: 17 augustus17 Aug Rucola…again…Koriander….derde keer…zakje is nu leeg. Slakken vinden dat heel lekker! Nu blijft het in pot in de kas…hoewel dat ook geen garantie is. Basilicum Shiso….vakantie kadootje van vriendin. Geen idee of het lekker is , we gaan het beleven.
Geplaatst: 17 augustus17 Aug 4 minuten geleden, jootje zei:Shiso….vakantie kadootje van vriendin. Geen idee of het lekker is , we gaan het beleven.Jazeker, lekker. Mild, maar lekker.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Eigenlijk geen tijd vandaag om te moestuinieren maar mn doosje nieuwe aardbeiplanten kwam binnen en die moeten natuurlijk zsm de grond in, en ik had gisteravond het bedje al klaargemaakt voor ze... De aardbeiplanten die nu nog in emmers staan en die nauwelijks vruchten hebben gegeven dit jaar, daarvan zal ik de beste selecteren van het weekend, scheuren, en die gaan gewoon weer in de volle grond in een andere moestuinbak.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u @driepinter eigenlijk dacht ik dat je een aardbeienplant na drie jaar moet afschriiven voor productie. Maar begrijp ik goed dat scheuren en herplanten ook een optie is?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Eigenlijk pak je normaliter 1 of 2 uitlopers van de moederplant na een jaar of 3, laat die wortelen en dan heb je een nieuw plantje. Of dit scheuren werkt weet ik niet. Ik bedoel ik heb goede hoop dat ze gewoon weer gaan wortelen en zullen uitgroeien tot een grote plant, maar of het ook een goede aardbeienoogst geeft volgende zomer zal de tijd moeten leren. Maar ik vond het zonde om de verlepte planten uit de emmers helemaal weg te gooien, en beschouw dit als een experiment. Ik beperk me ook maar tot 1 moestuinbak , ongeveer 20 plantjes
Geplaatst: 41 minuten geleden41 min Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wel begrepen dat je vooral de planten die geen uitlopers maken d.m.v. scheuren kunt vermeerderen. En volgens mij is het inderdaad omdat de aardbeienplant steeds kronen er bij kan maken dat het door krapte tevens minder goed vruchten gaan produceren. Maar again, ik ben ook nog maar een newbie.Ik heb wel een pot -een tweedehandsje- die veels te vol zit met grote planten en daarbij gewortelde uitlopers. Die wil ik in het voorjaar ook proberen te scheuren en dan met meer ruimte weer te poten.Oh en kwam hierheen omdat ik ook wat nieuwe aanwinsten eerst wat ruimer heb verpot. De middelste is wel een beetje sneu, maar nu kunnen ze lekker gaan groeien!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.