Geplaatst: 3 uren geleden3 u 3 uren geleden, henkg zei:uit de vriezer gehaald, gedroogdIk had begrepen dat je pepers die ingevroren zijn, niet meer kunnen drogen? Dus dat kan dus wel?
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Mooi om te weten als ik steeds een beetje pepers heb en dan in 1 keer wil drogen. Ik ben misschien in de war geweest dat je de bevroren pepers niet meer kunt gebruiken voor de zaden.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Op 3-7-2026 om 16:01, jootje zei:Die vijf kleuren zie ik nog niet zo, maar leuk is ie wel! 😊Komt goed als ze gaan rijpen. Ze beginnen paars en gaan dan naar wit, geel, oranje en uiteindelijk rood. Echt een feestje. Ik had hem vorig jaar. Helaas niet de mooiste en duidelijkste foto. Je ziet hier jammergenoeg niet alle kleurtjes.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 4 uren geleden, henkg zei:voor poeder dienen de pepers echt gortdroog te zijn (zo droog, en net zo brekend als aardappelchips).Mee eens, de eerste keer dat ik poeder maakte, bogen de velletjes nog iets en was het niet goed breekbaar, eerder scheuren, na poedergemaakt te hebben was het met een paar maanden gaan klonten. Daarna zeker 3uur langer gedroogd, en ze breken letterlijk als chips.Gebruik nu nog steeds de poeder van vorig jaar! Dit keer wel dubbel afgesloten, potje in potje voor de zekerheid om er minder vocht bij te laten komen.@Petrasmoestuin Kan inderdaad als je ze voor poedergebruikt.. Ik verzamel nu al al mijn chilie pepers in de vriezer om ze eind van het seizoen in één batch te drogen. Wat jij misschien bedoelt is dat de pepers heel gedroog worden en dan op die manier gebruikt worden. Dan worden het inderdaad geen mooie pepers meer. Door invriezen knappen de celwandjes en verliezen ze al veel vocht en worden slap.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u @Petrasmoestuin Nog even als toevoeging op Rorror, ingevroren pepers kun je nog wel prima gebruiken in je gerechten. Je laat hem ontdooien en snijdt hem in blokjes bijvoorbeeld en kunt ze dan heel goed in je vetstof bakken en verder gebruiken, of in een curry bijvoorbeeld. En ook rechtstreeks ‘rauw’ in een Aziatische dip of zo. Of een Mme Jeanette in z’n geheel mee laten stoven in Surinaamse gerechten. Ik gebruik ingevroren pepers wekelijks. Je gaat er veel plezier van hebben.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Zo gebruiken wij ook ingevroren pepers. Hier ook paar keer per week. De peper voorraad begint te slinken. Dus goed dat er nu af en toe een rijpe peper uit de tuin komt. Het hangt vol met groene pepers.
Geplaatst: 21 minuten geleden21 min Ja dat deed ik ook, bevroren in mijn gerechten gebruiken. 1 uur geleden, rorror zei:Kan inderdaad als je ze voor poedergebruikt.. Ik verzamel nu al al mijn chilie pepers in de vriezer om ze eind van het seizoen in één batch te drogen. Wat jij misschien bedoelt is dat de pepers heel gedroog worden en dan op die manier gebruikt worden. Dan worden het inderdaad geen mooie pepers meer.Maar je bedoelt met hele pepers? Als ik ze in helften snijd en in de vriezer doe en later ontdooi, dan zijn ze toch ook slap om ze te drogen?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.